„Potvrzuje se, že Češi nechtějí podporovat zbytečné týrání zvířat. Zvláště když jsou zde ohleduplnější varianty, v kterých jsou slepice chovány na podestýlce nebo s volným výběhem,“ říká koordinátor kampaně proti klecovým vejcím Jak to snáší? Pavel Buršík ze spolku OBRAZ. Právě Obránci zvířat v polovině června uveřejnili investigativní záběry z klecových velkochovů, které naplno ukázaly děsivou realitu života v stísněných klecích. „V přeplněných klecích nemají slepice podmínky pro své přirozené potřeby a po několika měsících v kleci se z nich stávají oškubané zubožené trosky,“ uvádí Buršík.
Kompletní výsledky výzkumu veřejného mínění včetně tabulek a grafů ZDE
Většina Čechů, 60 %, si také myslí, že by obchody, restaurace a potravináři měli přestat odebírat vejce z klecových chovů. Tyto firmy by se tak veřejnosti měly přidat k například Tescu, Lidlu nebo Kauflandu a zavázat se, že v dohledné době přestanou klecová vejce nakupovat, dále prodávat či užívat jako surovinu. „Česká veřejnost v názoru na klecové chovy dohnala vyspělou Evropu. Firmy by se tomu měly přizpůsobit a ukončit praxi dvojích standardů, kdy v Česku stále zákazníkům nabízejí klecová vejce, ačkoliv třeba v Německu by si to už nedovolily,“ dodává Buršík.
OBRAZ – Obránci zvířat je nezisková organizace usilující o lepší společenskou ochranu zvířat. Vedeme kampaně zaměřené na vzdělávání veřejnosti a prosazování systémových reforem. Naší první významnou iniciativou byla úspěšná kampaň za zákaz kožešinových farem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva