Pardubický kraj plánuje modernizaci 13 silnic, pro které chce žádat dotace z EU

01.04.2019 12:59 | Zprávy

Krajští radní schválili 13 projektových záměrů na modernizace silnic druhých tříd za přibližně 1,7 miliardy korun, u kterých by mělo být průběžně žádáno o evropské dotace v rámci blížícího se programového období 2020+.

Pardubický kraj plánuje modernizaci 13 silnic, pro které chce žádat dotace z EU
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

Kraj tak chce být připraven již na vyhlášení prvních výzev. Společně s těmito 13 projekty bude mít tak Pardubický kraj pro uplatnění žádostí o financování v příštím období připraveny projekty s celkovými náklady ve výši tří miliard korun.

„Stejně jako ve stávajícím programovém období chceme být připraveni na začátku toho následujícího se seznamem projektů, které bychom mohli začít uplatňovat ihned po startu nového období a vyhlášení prvních výzev. Vzhledem k tomu, že se nám daří evropské prostředky čerpat relativně dobře, již nyní chceme mít dostatečný zásobník projektů. V rámci nyní schválených projektů předpokládáme celkovou částku přibližně 1,7 miliardy korun,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Připravované projekty, respektive schválené projektové záměry, stejně jako v předchozích případech reflektují nejen stav samotných komunikací, ale také celé území kraje. „V rámci těchto 13 projektů se dostává například na oblast Skutečska a silnici II/305, oblast Toulovcovým maštalí a silnici II/358, ale také Jevíčsko a Moravskotřebovsko se silnicemi II/366, II/644 a II/371. Monitoring stavu jednotlivých silnic provádíme průběžně, stejně tak zásobníky našich projektů doplňujeme dle potřeb a možností,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.

Postup při přípravě projektů přibližuje krajská radní pro oblast eurofondů a regionálního rozvoje Hana Štěpánová. „Pro tuto chvíli připravujeme projekty tak, jako v současném programovém období, jelikož nemáme žádné výrazné signály o tom, že by se podmínky čerpání měly výrazně měnit. Samozřejmě, že konkrétní parametry budeme znát až v rámci vyhlášené výzvy. Nechceme však nic podcenit,“ řekla krajská radní pro oblast evropských fondů Hana Štěpánová.

Schválené projektové záměry pro IROP 2020+:
Modernizace silnice II/305 Skuteč – Štěpánov
Modernizace silnice II/305 Luže – Štěnec
Modernizace silnice II/305 Štěnec - křiž. I/17
Modernizace silnice II/341 Nerozhovice – Hrbokov
Moderniziace silnice II/340 Hrbokov - křiž. II/337, Seč (Veselka)
Modernizace silnice II/355 Chrast - Hrochův Týnec (okružní křiž.)
Modernizace silnice II/311 Horní Čermná – Mistrovice
Modernizace silnice II/358 Nové Hrady – Litomyšl
Modernizace silnice II/358 Zderaz – Polanka
Modernizace silnice II/644 Městečko Trnávka - hranice kraje
Modernizace silnice II/366 Chornice – Jevíčko
Modernizace silnice II/371 Chornice – Jaroměřice
Modernizace silnice II/312 Červený Potok - hranice kraje

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Robert Králíček byl položen dotaz

digitalizace

Ukažte mi někoho, komu se z politiků na první pokud podařila nějaká digitalizace. A proč se v tomto směru pořád tak pozadu? PS: Tímto dotazem nehájím Bartoše, jen mi přijde, že v tom není sám, že udělat něco pořádně vám politikům obecně dělá dost problém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Česká republika uspěla ve sporu, týkajícím se církevních restitucí

10:17 Ministerstvo spravedlnosti: Česká republika uspěla ve sporu, týkajícím se církevních restitucí

Štrasburský soud ve spojených věcech Rybářství Třeboň Hld. a Rybářství Třeboň a.s. proti České repub…