Dvoudenní finálové kolo soutěže se konalo v Plzeňském pivovaru. Utkalo se v něm 22 finalistů z celé České republiky. Richard Máša přesvědčil svými teoretickými i praktickými dovednostmi odbornou porotu, že právě on je nejlepším výčepním letošního ročníku.
„Uspět ve finálovém kole soutěže je velmi náročné. Vítěz musí umět nejen bezchybně načepovat pivo v nejvyšší kvalitě, mít i hluboké znalosti o výrobě plzeňské ležáku a jeho historii, ale také umět pivo perfektně naservírovat a komunikovat se zákazníkem. Richard dosáhl skvělého výsledku ve všech těchto disciplínách,“ hodnotí výsledek starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje a předseda odborné poroty Václav Berka.
Soutěž Pilsner Urquell Master Bartender se letos konala již potřinácté. Je určená všem šikovným výčepním, kteří sdílí nadšení pro plzeňské pivo a českou pivní kulturu. Jejím hlavním cílem je rozvoj profese výčepních a posilování hrdosti na ni, a také zvyšování kvality čepování piva a úrovně pivní kultury v Česku. Finalisté ze sedmi kol regionální soutěže se ve středu 15. srpna představili i veřejnosti, kdy na nádvoří plzeňského pivovaru předvedli své umění čepovat zlatý plzeňský ležák.
Druhé místo v soutěži získal Tomáš Krčmář z pražského Lokálu Hamburk, pomyslný bronz si z Plzně do Malostranské besedy v Praze odváží Igor Kolivoško.
Kromě čepování piva se museli soutěžící vypořádat se slepou degustací různých pivních značek a vědomostním testem. V odborné porotě letos kromě sládků a dalších expertů z oblasti pivovarnictví zasedla i Romana Böhmová, autorka oblíbeného blogu Na skok v kuchyni, která se zaměřila zejména na komunikaci s hosty. „Plzeňské pivo mám moc ráda a vím, že kvalita čepování je pro výslednou chuť piva důležitá. Až dnes jsem se ale dozvěděla, co všechno je potřeba zvládnout pro načepování perfektní hladinky a že výčepní musí dokonale ovládat své řemeslo a čepovat pivo s láskou. Je to vlastně podobné, jako když chcete připravit dokonalé jídlo,“ říká Romana Böhmová.
„Práce výčepního, to pro mě znamená především perfektně načepované pivo a spokojený zákazník. Finále soutěže bylo opravdu náročné – kolegyně a kolegové podávali všichni skvělé výkony. Z vítězství mám obrovskou radost – ale vítězi se stali vlastně všichni, kteří se probojovali do finále,“ říká Richard Máša.
Vítěz třináctého ročníku Pilsner Urquell Master Bartender získal trofej, a především možnost absolvovat společně s Václavem Berkou cestu po evropských hospodách, ve kterých se čepuje tankový Pilsner Urquell. Přímo v Plzeňském Prazdroji si také uvaří svou vlastní várku piva. Největší odměnou je ale pro Mastera Bartendera prestiž, kterou mu i restauraci, ve které pracuje, vítězství v soutěži přináší. Titul Master Bartender je totiž především zárukou pro hosty, že si užijí plzeňský ležák v té nejvyšší kvalitě.
V průběhu slavnostního galavečera udělil Pilsner Urquell také ocenění Výčepní legenda, určené výčepním, kteří se své profesi s vášní věnují po celý život. Letos se výčepní legendou stal Arnošt Effenberger, který roky působil v legendárních pražských hospodách U Jelínků a U Kocoura. Arnošt Effenberger také patří mezi první propagátory čepování plzeňského ležáku „na hladinku“, které učil několik generací studentů hotelových škol po celé republice. „Dříve bylo pivo často nekvalitní, byl jen pár hospod, kde měli opravdu skvělou plzeň. Jsem moc rád, že dnes je to úplně jinak a že nám vyrůstají další generace skvělých výčepních s láskou k plzeňskému ležáku,“ říká Arnošt Effenberger.
- Soutěž Pilsner Urquell Master Bartender, která letos probíhá již třináctým rokem, je určená výčepním, barmankám a barmanům, kteří dokonale ovládají svoje řemeslo, dělají ho s láskou a samozřejmě sdílí nadšení pro plzeňský ležák Pilsner Urquell. Za uplynulých 12 ročníků se klání zúčastnily stovky výčepních. Cílem soutěže je nejen osvěta mezi výčepními, ale především podpora a vysoký standard pivní kultury u nás.
- Finalisté se účastní významných akcí Pilsner Urquell doma i v zahraničí i mezinárodních soutěží. Dvojnásobný vítěz soutěže Lukáš Svoboda se stal vítězem celosvětové soutěže v čepování piva.
- S celkovým prodejem přes 11 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2017 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva