Plzeňský kraj: Nové vlaky završí modernizaci dopravy v kraji

16.03.2023 15:46 | Tisková zpráva

Cestující na neelektrizovaných tratích v oblasti Plzeňské aglomerace, Českého lesa a na trati z Klatov do Železné Rudy čeká v následujících letech významné zvýšení kvality cestování. Součástí smlouvy, kterou Plzeňský kraj dnes uzavřel s Českými drahami, je totiž rozsáhlá obnova vozového parku. Po nákupu více než 300 nových autobusů a 24 jednotek vlaků RegioPanter jde o završení zásadní modernizace dopravy v kraji.

Plzeňský kraj: Nové vlaky završí modernizaci dopravy v kraji
Foto: plzensky-kraj.cz
Popisek: Plzeňský kraj - logo

V oblasti Plzeňska se modernizace vozového parku týká tratí Plzeň – Žihle, Rokycany – Nezvěstice, Plzeň – Radnice, Plzeň – Bezdružice, Nýřany – Heřmanova Huť a dále šumavské trati Klatovy – Železná Ruda. Během roku 2024 se na těchto tratích objeví 10 zbrusu nových motorových jednotek, které budou vyrobeny firmou PESA v Polsku. Jedná se o jednotky podobné těm, které jsou dnes nasazovány na trati Plzeň – Domažlice (RegioShark), nicméně budou vývojově mladší, a tudíž komfortnější. Všechna tato vozidla budou provedena v grafickém designu Plzeňského kraje. Náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek uvádí, že dojde k výraznému zlepšení kultury cestování: „Cestující se mohou těšit na moderní vlaky s více než 100 místy k sezení. Zejména v letních měsících ocení klimatizaci a někteří též připojení na internet pomocí wi-fi. Zejména maminky s kočárky, senioři a handicapované osoby pak částečně nízkopodlažní provedení těchto vozidel, které umožní snadný nástup. Komfortní bude i přeprava cyklistů.“

„Nové motorové jednotky dostaly jméno RegioFox. Tento nový vlak bude vybaven nejmodernějšími nízkoemisními motory Rolls-Royce splňujícími emisní limity Stage V, které kromě klasické nafty umí jezdit i na biopalivo HVO. Jednotky budou vybaveny také sčítacím systémem cestujících, který nám a objednatelům dopravy poskytne lepší přehled o vytížení jednotlivých spojů. O bezpečnost cestujících se postará evropský zabezpečovač ETCS nebo vnitřní i vnější kamerový systém, kterými budou tyto nové vlaky také vybaveny,“ doplňuje člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

V průběhu roku 2024 začnou zajišťovat na výše zmíněných tratích tato vozidla většinu spojů. První nová vozidla budou nasazena v létě 2024. Nákupem nových vlaků však modernizace vozového parku zcela neskončí – od prosince 2026 bude na spoje, kde ještě budou v provozu starší motorové vozy, nasazeno 7 jednotek RegioShark, které cestující znají z tratě Plzeň – Domažlice. Tato vozidla však přirozeně projdou před jejich nasazením na celek Plzeňsko rekonstrukcí interiéru, a tak jejich kvalita bude srovnatelná s desítkou nových vozidel.

Pro Plzeňský kraj jsou důležité nejen tratě u Plzně, ale též v oblasti Českého lesa. Jedná se konkrétně o tratě z Domažlic do Tachova a ze Staňkova do Poběžovic. „I zde se chystá postupná obnova vozového parku a nebudou zde dále používány staré motorové vozy ze 70. a 80. let 20. století,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Čížek. Od prosince 2023 zde budou provozovány výhradně motorové jednotky Regionova, které oproti stávajícímu stavu projdou rozsáhlou modernizací a budou provedeny též v barvách Plzeňského kraje. Cestující se nově mohou těšit na zásuvky a wi-fi i v těchto vozidlech. Nejpozději v roce 2028 budou však jednotky Regionova nahrazeny modernějšími motorovými vozy RS1 Stadler, které budou mít lepší jízdní vlastnosti a dále zvýší komfort cestování v oblasti Českého lesa.

Uzavřením smlouvy s Českými drahami se tak završuje snaha Plzeňského kraje nabídnout cestujícím moderní vozidla na všech tratích v kraji. Po nákupu více než 300 nových autobusů a 24 nových železničních elektrických jednotek RegioPanter se tak jedná o završení modernizace vozového parku Integrované dopravy Plzeňského kraje. V oblasti Pošumaví se k těmto vozidlům také navíc přidá 8 moderních motorových vozů RS1 Stadler na trati Horažďovice – Sušice – Klatovy – Domažlice, kde budou tato vozidla od prosince 2023 provozována dopravcem GW Train Regio. Již přirozenou součástí veřejné dopravy v kraji je pak uznávání a odbavování dle tarifu Integrované dopravy Plzeňského kraje ve všech spojích, který umožňuje cenově přívětivé cestování po Plzeňském kraji a neomezené cestování na jednu jízdenku vlaky, autobusy i městkou hromadnou dopravou ve většině měst v kraji.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

7:23 Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To…