„Spuštění elektronické evidence tržeb je za dveřmi. Jako první na českém trhu nyní nabízíme podnikatelům, kterých se první vlna EET týká, nové pojištění rizik souvisejících se zavedením registračních pokladen,“ říká předseda představenstva a generální ředitel pojišťovny Generali Pavel Mencl.
Generali nabízí krytí těchto rizik v rámci speciálního produktového balíčku Gastro, který už teď pokrývá drtivou většinu těch, jež restauratérům a hoteliérům hrozí. „Nově bude tento balíček zahrnovat i pojištění registračních pokladen,“ doplňuje Jiří Cívka z pojišťovny Generali.
Pojistná ochrana přitom bude širší, než je jinak u elektroniky a výpočetní techniky běžné. Bude vztahovat jak na hardware, tak na software. „Pojištění se bude vztahovat i na případy, kdy například host, který lehce přebral, polije pokladnu a způsobí její poškození,“ podotýká Jiří Cívka z pojišťovny Generali. „Nově zahrnuje i krytí nákladů na obnovu dat po pojistné události včetně případné sankce udělené státními orgány za neodeslání datové správy správci daně, například z důvodu zničení pokladny a uložených dat po úderu blesku,“ uzavírá Jiří Cívka.
Nové pojištění rizik souvisejících se zavedením registračních pokladen bude možné sjednat od poloviny listopadu letošního roku.
V médiích se objevily informace o různých způsobech, jak by se nová povinnost dala za určitých okolností obejít, finanční správa však varuje, že kličkování se nevyplatí. Z režimu EET by teoreticky mohly být vyjmuty například restaurace, které provozovnu zřídí v odstaveném letadle. Zákon totiž uděluje tržbám v letadlech výjimku. Přitom nespecifikuje, zda se jedná o funkční letouny.
K 1. březnu 2017 se EET začne týkat oblasti maloobchodu a velkoobchodu. Od 1. března 2018 má dojít na ostatní činnosti, například svobodná povolání, dopravu nebo zemědělství, v poslední vlně – od 1. června 2018 – dojde i na vybraná řemesla a výrobní činnosti.
CO MUSÍ PODNIKATEL MÍT KVŮLI EET
Zařízení (přístroj) včetně SW nebo aplikace, které umožní tržbu/platbu zaevidovat, spojit se s finanční správou, přijmout fiskální identifikační kód a údaje odeslat, jakož též vytisknout účtenku, která se dá kupujícímu
Registraci = autentizace – před přijetím první evidované tržby podat žádost o autentizační údaje
ČEHO SE EET TÝKÁ
Vedle mincí a bankovek se vztahuje i na platby kartou, šekem nebo směnkou, ale také dárkovým poukazem či stravenkami, dokonce i virtuální měnou typu bitcoin nebo peněz zaslaných přes platební brány, jako je PayPal. Naopak firmy, které platby od svých zákazníků přijímají převodem z účtu na účet, mohou zůstat v klidu.
Generali Pojišťovna a.s. patří s tržním podílem 7,6 % (k 31. 12. 2015 dle metodiky ČAP) mezi největší české pojišťovny. Kromě individuálního pojištění nabízí pojistná řešení pro malé, střední a velké firmy v oblasti podnikatelských, průmyslových, technických a zemědělských rizik.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva