Inspekce v minulosti registrovala a nadále registruje množství opakujících se podnětů ke kontrole od spotřebitelů, kteří udávají, že jsou nuceni platit za produkty, které si neobjednali, nebo se cítí podvedeni nepravdivými tvrzeními v inzerátech, kvalitou produktů, nebo neposkytnutím slibovaných benefitů, např. výher za předchozí objednávky.
Šetření podnětů ze strany SZPI potvrdilo v několika případech použití nekalých obchodních praktik. Např. inzerát (v tisku, na internetu) nabízí „kupon na bezplatnou zkoušku“ produktu, ve skutečnosti je ale spotřebitel nucen uhradit část zboží a „náklady na expedici“.
V rámci dalšího druhu klamavé obchodní praktiky je spotřebitel informován o výhře poměrně vysoké finanční částky pod podmínkou, že si objedná minimálně jeden výrobek. Avizovanou výhru ale neobdrží i při splněné této podmínky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva