Na žádost provozovatelů lodní dopravy i samotné vodácké veřejnosti posunulo Povodí Moravy začátek plavební sezóny a zahájilo provoz plavebních komor již v posledním týdnu měsíce dubna. Zároveň přidalo další dny v měsíci květnu a pro celou sezónu rozšířilo „komorovací hodiny“. Tím všem účastníkům umožnilo využít poměrně dlouhou plavební sezónu.
Snahu Povodí Moravy o co největší možné zachování proplavovacích dní nepokazilo ani extrémně dlouhé suché počasí, kdy průtok v řece Moravě klesl na historické minimum. Tento stav sice donutil v závěru měsíce srpna Státní plavební správu přijmout opatření k částečnému omezení plavebního provozu, avšak s minimálními dopady na účastníky rekreační plavby. Doufejme, že meziročně intenzivnější suché letní období nepokazí v budoucnu snahu správce Baťova kanálu – Povodí Moravy, s.p. – v udržení maximální doby propustnosti na této vodní cestě.
Nejvytíženější trasa plavební cesty je v úseku mezi plavební komorou Uherský Ostroh a Vnorovy. Zde byl také zaznamenán největší nárůst počtu lodí – plavební komorou Vnorovy I bylo proplaveno o 954 lodí více než loni. Naopak stagnaci zaznamenala plavební komora v Huštěnovicích, kterou se proplavilo o 18 lodí méně. Počty v průměru proplavených lodí přes plavební komory v letech 2013-2018 jsou doloženy v tabulce: