Povodí Moravy: V Uherském Hradišti hodnotili činnost Baťova kanálu

21.10.2016 15:49 | Zprávy

Jedna z nejvýznamnějších turistických atrakcí ve Zlínském a Jihomoravském kraji bude opět slavit úspěšný konec sezóny.

Povodí Moravy: V Uherském Hradišti hodnotili činnost Baťova kanálu
Foto: Povodí Moravy
Popisek: Povodí Moravy

Příznivé letní počasí přilákalo na Baťův kanál desetitisíce návštěvníků, jejich počet každoročně narůstá. Zhodnocení fungování vodní cesty v uplynulých letech a koncepce rozvoje Baťova kanálu byla předmětem jednání, na kterém se v půlce října sešli zástupci Povodí Moravy, Státní plavební správy i obcí. 

„Cílem setkání, které inicioval státní podnik Povodí Moravy, bylo shrnutí činnosti Povodí Moravy a zejména provozu Vodní cesta na Baťově kanále v uplynulých letech a informace o koncepčních rozvojových plánech Povodí Moravy na této vodní cestě. Jedním z projednávaných bodů byla i v současnosti projednávaná Koncepce vodní dopravy České republiky rozšiřující možnosti podniků Povodí jako správců vodních cest,“ prozrazuje téma jednání Pavel Cenek, ředitel závodu Střední Morava PM, který Baťův kanál spravuje.

Během jednání ředitel Pavel Cenek apeloval na vzájemnou informovanost, spolupráci a koordinované jednání všech zúčastněných při rozvojových všech souvisejících aktivitách. Současně požádal přítomné o zaslání námětů i připomínek ke stávající situaci.

Koordinační schůze se uskutečnila 18. 10. 2016 v Uherském Hradišti v sídle závodu Střední Moravy za účasti zástupců provozovatelů plavby a půjčoven lodí na Baťově kanále, Státní plavební správy, o.p.s. Baťův kanál a Dobrovolných svazků obcí Jihomoravského a Zlínského kraje. Účastníci v diskusi probrali další témata související s rozvojem této moravské vodní cesty, ocenili aktivní přístup státního podniku a shodli se na nutnosti pokračování těchto jednání.

Správcem vodní cesty je podle zákona Povodí Moravy, s.p. a všechny práce, související s provozem, údržbou, obnovou a modernizací provádí závod Střední Morava se sídlem v Uherském Hradišti. Tyto aktivity jsou hrazeny z vlastních prostředků státního podniku. Náklady Povodí Moravy, s.p. na udržování bezpečného a provozuschopného stavu vodní cesty a zajišťování provozních funkcí všech zařízení sloužících plavebnímu provozu se každoročně vyšplhají na několik milionů korun. V roce 2015 vynaložil státní podnik na provoz a údržbu téměř 8 milionů 800 tisíc korun, v letošním roce částka zatím překročila 9 a půl milionu, přičemž jen mzdové náklady na provoz plavebních komor představují ročně částku 1,3 mil Kč..

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Sociální pracovnici hrozilo, že přijde o práci. Pomohli jsme jí

20:11 Ombudsman: Sociální pracovnici hrozilo, že přijde o práci. Pomohli jsme jí

Krajský úřad odmítl uznat odbornou způsobilost pracovnici v sociálních službách, ačkoli ji měla. Zam…