Na bezpečnostním přelivu jsme v roce 2004 upravili střední pole, kde jsme původní uzávěr vyměnili za zdvižný segmentový, čímž došlo ke snížení nivelety přelivného prahu o 5 metrů. Díky této úpravě můžeme případnou povodeň v nádrži efektivně transformovat již v zásobním prostoru. Krajní pole budou osazena klapkovými uzávěry, které umožní jemnější manipulaci s odtokem a svojí hradící výškou zvýší retenční ovladatelný prostor o dalších 15 mil. m3, aniž by se zasahovalo do zásobního prostoru. Levé pole jsme dokončili v listopadu 2020 a je plně v provozu.
Zhotovitelem rekonstrukce v hodnotě 118 mil. Kč bez DPH je sdružení firem SMP Vodohospodářské stavby a.s. Praha a Strojírny Podzimek a.s. Třešť.
Na silnici č. 22512, která vede po koruně hráze nádrže, se nyní řidiči setkají s mírným dopravním omezením v podobě zúžených jízdních pruhů, snížené rychlosti. V letních měsících zde pak plánujeme úplnou uzavírku z důvodu pohybu techniky na komunikaci. O přesných termínech vás budeme informovat.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva