Poslední a jediná úzkorozchodná tramvajová trať z Liberce do Jablonce nad Nisou, která je současně nejdelší meziměstskou tramvajovou tratí na našem území, prošla přestavbou na klasický rozchod 1435mm. Do rozsáhlé přestavby Pražská strojírna dodala výhybkové systémy, srdcovkové části výhybek, čtyřsrdcovkovou křižovatku a zajistila navazující údržbu. V plánu je i přerozchodování tratí v samotném Jablonci, kam bude Pražská strojírna dodávat své výrobky také.
Pražská strojírna dodala Dopravnímu podniku měst Liberec a Jablonec nad Nisou šest výhybkových systémů pro rozchod 1435mm určených do tramvajových výměn, u kterých byl tramvajový rozchod rozšířen, šest nových srdcovkových částí výhybek, jednu čtyřsrdcovkovou křižovatku, odvodnění a žlábkovací profil Krug.
„V současné chvíli jsme dokončili také přebroušení nové hotové trati. Údržbu tramvajových kolejových konstrukcí provádíme nejenom v Praze. Pro náš tým to byla zajímavá změna, jelikož údržbové práce jsou zvyklí dělat uprostřed ruchu města. Tato trať ale vede mezi městy skrz krásnou přírodu, lesy a malebné vesničky,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.
Tratě ve městech Jablonec nad Nisou a Liberec byly původně postaveny jako úzkorozchodné s rozchodem 1000mm. Až v devadesátých letech proběhla přestavba tramvajových tratí v Liberci na klasický rozchod, ovšem trať z Jablonce zůstala úzkorozchodná. Díky této raritě, kdy z Liberce do Jablonce byly vypravovány tramvaje s podvozky úzkého rozchodu a v samotném Liberci jezdily tramvaje normálněrozchodné, byl i hlavní přestupní terminál Fügnerova ve městě Liberec řešen jako obourozchodný se třemi kolejnicemi.
Přestavba je součástí rozsáhlé modernizační akce tramvajové sítě Dopravního podniku měst Liberec a Jablonec nad Nisou. V souvislosti s přerozchodováním tratě byly již přerozchodovány i všechny původní tramvaje, a to výměnou původních úzkorozchodných podvozků za normálněrozchodné podvozky, samotné tramvajové vozy budou takto pouze výměnou podvozků znovu dále využívány. Tyto tramvaje po realizaci další fáze změny rozchodu v roce 2022 opět spojí město Jablonec nad Nisou s Libercem tramvajovým provozem.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
DPH
Jaká by podle vás měla být ta jedna jediná sazba DPH? A jak vám věřit, že chcete snižovat daně, když zatím jste dělali jen pravý opak?
Další články z rubriky
![ČEZ: Fyzikální soutěž „Vím proč“ ovládli studenti z Prahy a Ostravy](http://cms.parlamentnilisty.cz/image.ashx?w=164&h=120&f=cez_637292918094348435.jpg&id=151467)
20:16 ČEZ: Fyzikální soutěž „Vím proč“ ovládli studenti z Prahy a Ostravy
Fyzika jako obávaný a nezáživný předmět? Omyl. Žákovské týmy ze základních a středních škol v soutěž…
- 16:14 Lesy ČR: Maso i masné výrobky ze zvěřiny jsou nově k dostání v budově Lesní správy Rumburk
- 11:17 Ministerstvo spravedlnosti: Nový zaměstnanec na ministerstvu - Chatbot Justína
- 7:16 Hospodářská komora souzní s rezervovaným postojem vlády k novele stavebního zákona
- 20:16 DPP získal pravomocné povolení na výstavbu další nové tramvajové tratě Libuš – Nové Dvory
- 16:26 SFŽP: Únorová Priorita se věnuje nejen environmentálnímu vzdělávání