Pražská strojírna: Vjezd tramvají do areálu vozovny Střešovice bude od příštího roku jednodušší

04.03.2024 7:23 | Tisková zpráva

Pražská strojírna podepsala smlouvu s Dopravním podnikem hl. m. Prahy a.s. o dodání 16 moderních výhybek a návazných kolejových oblouků pro rekonstrukci vozovny Střešovice. Výroba začne ve 3. čtvrtletí letošního roku, samotná rekonstrukce je plánována na první čtvrtletí roku 2025. Výsledkem bude jednodušší provoz mezi vozovnou a dopravně vytíženou Patočkovou ulicí.

Pražská strojírna: Vjezd tramvají do areálu vozovny Střešovice bude od příštího roku jednodušší
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Na začátku roku 2025 projde dvůr vozovny Střešovice i odbočení z hlavní trati v Patočkově ulici kompletní rekonstrukcí. Vznikne při ní i nová odbočka ve směru z centra. Výsledkem bude hladší provoz mezi vozovnou a hlavní tratí a odpadne složitá manipulace s vozy.

„Stávající provoz mezi hlavní tratí a vozovnou Střešovice je dopravně komplikovaný. Při zatahování na většinu kolejí musí tramvaje vjet do vozovny spodními vraty, vyjet z ní prostředními vraty na Patočkovu ulici, a pak couvat do středních nebo horních vrat na příslušnou kolej. Komplikuje to tramvajový i silniční provoz v přilehlém jízdním pásu,“ vysvětluje Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Pražská strojírna dodá pro plánovanou rekonstrukci všech 16 výhybek a návazné kolejové oblouky. Jejich výroba proběhne ve 3. a 4. čtvrtletí letošního roku.

„Nově zabudované kolejové výměny rádiusů R20m, R50m a R100m budou vybaveny moderními výhybkovými systémy, které zajistí tišší provoz i delší životnost. Novinkou bude i vytápění výměn v zimním období,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Vozovna Střešovice byla postavena v roce 1909 a od roku 1993 slouží jako Muzeum městské hromadné dopravy v Praze. Nachází se zde rozsáhlá sbírka historických vozidel hromadné dopravy i další muzejní exponáty. Střešovická vozovna však není jen muzeem. Vyjíždějí odsud i některé provozní soupravy historických tramvají, v letní sezóně například okružní linka 41, případně i vozy, objednané soukromými zájemci.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Máme dvě Evropská města sportu 2025. Tábor a Jindřichův Hradec

20:16 Jihočeský kraj: Máme dvě Evropská města sportu 2025. Tábor a Jindřichův Hradec

Jihočeský kraj slaví dvojí úspěch na sportovním poli. Města Tábor a Jindřichův Hradec získala titul …