Již v roce 2019 zakoupila strojírna nový 3osý karusel VSC 1050 2ATC na výrobu tramvajových obručí a monoblokových kol. Díky vítězství ve výběrovém řízení na repasi tramvajových kol typu 15T v roce 2022 se Pražská strojírna rozhodla investovat i do nového lisovacího pracoviště.
„Lisovací pracoviště jsme vybavili hydraulickým portálovým lisem, tryskacím boxem, polohovadlem a portálovým jeřábem, který spolu s polohovadlem slouží pro manipulaci s koly. Každé kolo totiž váží až 236 kg, jakákoliv manipulace s ním bez jeřábu skoro není možná,“ vysvětluje Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.
Moderní technologie na pracovišti umožňuje odlisování obruče, aby bylo možno provést kontrolu stavu náboje, přítlačného kroužku, pojistného kroužku a očištění funkčních ploch jednotlivých komponent kola. Současně jsou obnoveny nátěry všech komponent kola.
Čištění komponent kola probíhá v uzavřené tryskací kabině metodou balotinování. Principem balotinování je vystavení čištěných součástí malým kuličkám nebo granulátům (tzv. balotině), které jsou vystřelovány z trysek stroje pomocí stlačeného vzduchu. Následně jsou do nově vysoustružené a nalakované obruče vloženy nové pryžové segmenty a obruč je opětovně nalisována na náboj kola.
Pro nové pracoviště zaškolila Pražská strojírna stávající zaměstnance montáží výhybkových systémů a vytvořila tak tříčlenný pracovní tým. Díky novému lisovacímu pracovišti Pražská strojírna získala další konkurenční výhodu a opět rozšířila spektrum svých služeb.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva