Mezera mezi nástupištěm metra a vozem metra dlouhodobě znepříjemňovala cestování především cestujícím na invalidním vozíku. Pracovníkům DPP se v loňském roce podařilo zkontaktovat výrobce speciálního hřebenového profilu PGF (Platform Gap Filler), který výrazným způsobem mezeru zmenšuje.
Pryžový profil je široký 90 mm a vysoký 50 mm. Na straně k vlaku je v šířce 35 mm hřebenově nařezán tak, aby se mohl ohnout ve vodorovném směru v případě dotyku s vozovou skříní vlaku. Součástí prvku je i ocelová deska, ke které je pryžový profil připevněn. Pro zkušební provoz byly profily umístěny ve stanici Anděl u obou kolejí v místě zastavení prvních a posledních dveří vlaku metra, a to v délce 4 m.
„Odstraňování bariér v pražské dopravě zdaleka není jen o velkých a nákladných projektech, kdy se staví výtahy ve stanicích metra a podobně. Je nutné je doplňovat i spoustou zdánlivých drobností, které ale ve výsledku obrovsky pomůžou a umožní hendikepovaným a rodičům s kočárky mnohem komfortnější a svobodnější pohyb po městě. V dnešní době už se objevuje mnoho technických možností, jak různé problémy relativně snadno a levně řešit, je pouze nutné je aktivně vyhledávat a správně využívat,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
„Vyplněním mezery mezi vozem a nástupištěm metra se stane cesta metrem mnohem bezpečnější, především při samotném vystupování a nastupování do vagonu metra. Především lidé na elektrickém vozíku se nebudou muset bát zapadnutí kolečka do mezery a budou moci plně využít bezbariérové přístupy do metra,“ komentoval své první zkušenosti Tomáš Uhlík, tajemník Komise RHMP pro Prahu bezbariérovou a otevřenou.
„Na vynález, který Dopravní podnik aktuálně testuje ve stanici metra Anděl, dlouho čekala spousta vozíčkářů. Proč, to jsem pochopil, když jsem viděl našeho moderátora, jak při nájezdu do vagonu na béčku z takto neupraveného nástupiště prudce nadskočil a málem spadl z vozíku. Takže za celý The Tap Tap velký palec nahoru,” řekl Šimon Ornest kapelník kapely The Tap Tap.
První zkušenosti uživatelů jsou pozitivní. DPP předpokládá, že i další uživatelé budou s opatřením spokojeni. Zkušební provoz DPP plánuje zhruba na jeden měsíc. Pokud se instalovaný pryžový profil ve stanici metra Anděl osvědčí a jeho přínos ocení a potvrdí především cestující na invalidních vozících, bude DPP uvažovat o jeho rozšíření postupně do všech stanic tratí A i B pražského metra, což je reálné do konce roku 2017.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva