Mezinárodní elektrobusovou konferenci a souběžnou výstavu elektrobusů a nabíjecích systémů pořádá Svaz německých dopravců (VDV). Účelem je prezentace a vzájemná výměna zkušeností i sdílení aktuálních trendů při zavádění elektromobilty v segmentu městské autobusové dopravy. Pravidelnými účastníky konference jsou klíčoví výrobci a dodavatelé vozidel a technologií a provozovatelé veřejné dopravy.
Právě v rámci diskusní sekce dopravců prezentoval pražský DPP dosavadní zkušenosti z půlročního zkušebního provozu elektrobusu SOR EBN 11 s nabíjením dvoupólovým pantografem z tramvajové trakční sítě. V porovnání s obdobnými projekty v dalších evropských městech byla pozitivně hodnocena provozní spolehlivost a hodnoty denního dojezdu. Málokterý prezentovaný systém totiž mohl doložit téměř 40 000 ujetých km za 6 měsíců provozu s cestujícími v reálných podmínkách a pouze s elektrickým vytápěním. Reakce účastníků konference v rámci diskuse i při fyzické prohlídce vystaveného elektrobusu potvrdily, že společný projekt DPP, SOR a Cegelec patří mezi evropskou špičku a představuje reálně využitelné řešení pro rutinní provoz elektrobusů.
„Zkušební provoz elektrobusu v Praze i nadále pokračuje s cílem zajištění celoročních provozních dat. Ta nám umožní projekt komplexně vyhodnotit z provozního, technického i ekonomického hlediska. Věřím, že elektromobilita je pro budoucí rozvoj dopravy klíčová, a Praha bude v tomto směru dobře připravena,“ uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky a radní pro dopravu (ČSSD).
„Vzhledem k dosavadním úspěšným výsledkům provozu elektrobusu, DPP předpokládá prodloužení původně plánovaného ročního provozu minimálně o další rok. Souběžně byly zahájeny přípravy dalšího rozšíření projektu elektrobusu i pro zatížené páteřní autobusové linky, kde budou klíčovými parametry vyšší kapacita pro cestující a plnohodnotný provoz i v náročném kopcovitém terénu,“ doplnil Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.
V ČR unikátní celoelektrický vůz SOR EBN 11 je v souladu s požadavkem DPP zcela bezemisní a je vybaven elektrickým topením. Zkušební provoz elektrobusu s cestujícími byl v Praze zahájen 1. září 2015, je tak již za polovinou svého původně plánovaného ročního horizontu. Komplexní vyhodnocení provozu, které bude klíčové pro konkrétní další kroky z hlediska případného nákupu elektrobusů, bude dostupné po ukončení celého zkušebního cyklu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva