V současnosti řeší především spojení Ostravy s Opavou – silnici I/11, dostavbu Prodloužené Rudné, obchvat Opavy, dostavbu napojení silnic I/11 na Slovensko a modernizaci silnice I/48 na dálnici. Zároveň začala jednání kolem studie proveditelnosti k silnici I/56, která v budoucnu uleví od nadměrné tranzitní dopravy zejména obyvatelům obcí na Kravařsku a Hlučínsku.
„Chronickým problémem Moravskoslezského kraje jsou obchvaty měst, které se sice stavět začaly, ale tempo jejich výstavby je nedostačující. Kraj životně potřebuje obchvat Třince, Frýdku-Místku, Ostravy-Poruby, Opavy a Krnova, po kvalitním silničním napojení volá také Novojičínsko, Karvinsko, Havířovsko a Bruntálsko. Krajská politická reprezentace sice v tomto směru nemá pravomoci rozhodovat, to je věc státu, ale zintenzivnili jsme jednání za zájmy regionu na Ministerstvu dopravy a ŘSD. Také moravskoslezský krajský úřad dělá maximum pro to, aby celý proces, pokud jde o formální stránku a nejrůznější povolení, urychlil,“ uvedl moravskoslezský hejtman Ivo Vondrák.
Severní obchvat Opavy (Pozn: Jihovýchodní v gesci MSK je již dokončen a v provozu), který je jednou z dopravních priorit kraje, je rozdělen na dvě části. Východní by měla být dokončena v roce 2019, po té západní by se první auta mohla projet v roce 2022. „Krajský úřad v těchto dnech vydal poslední povolení východní části obchvatu, týkalo se 100 metrů silnice a 90 metrů kanalizace. Předpokládám, že pokud to klimatické podmínky dovolí, mohl by se téměř dvoukilometrový úsek se sedmi mosty a přeložkami začít stavět ještě letos. Zároveň jsme ve vrcholné fázi přípravy na západní část severního obchvatu města,“ potvrdil náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva