Přijďte na Den českého piva ochutnat speciální várku Výročního Granátu

23.09.2014 10:31 | Zprávy

– V sobotu 27. 9. se uskuteční druhý ročník Dne českého piva. Oslav se zúčastní více než 600 českých hospod, které nabídnou speciální pivo a doprovodný program. Hlavním lákadlem pro návštěvníky bude nefiltrovaný a nepasterizovaný Výroční Staropramen Granát 14,5 určený jen pro tento den. Při jehož vaření se smíchovští sládci inspirovali recepturou z roku 1884, k dispozici ho bude 500 hektolitrů.

Přijďte na Den českého piva ochutnat speciální várku Výročního Granátu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pivo

Výroční Staropramen Granát 14,5 budou moci pivaři ochutnat právě jen v sobotu 27. září. „Poté, co tento speciál uzraje v tancích, bude přímo stáčen do sudů. Bude tak vynechána jak fáze filtrace, tak fáze pasterizace. Pivo do hospod zavezeme až těsně před Dnem českého piva. Tím bude zajištěna jeho maximální čerstvost, což je z pohledu kvality piva velmi důležité,“ říká Zdeněk Lux, vrchní sládek pivovaru Staropramen.

Každá hospoda pak dostane omezené množství piva. „Granát jsme pro tento den vybrali proto, že byl prvním úspěšným polotmavým pivem u nás a tvořil tak důležitou součást historie nejen našeho pivovaru, ale celého českého pivovarnictví,“ dodává Lux.

 

Vrchní sládek Staropramenu se zúčastnil a osobně podpořil již loňský první ročník Dne českého piva, jehož tradici založil Český svaz pivovarů a sladoven, aby posílil hrdost a vztah k našemu národnímu nápoji a zároveň lidi nalákal k návštěvě hospod. “Loni jsem byl v naší největší hospodě Vinohradském Parlamentu, kde jsem strávil velmi příjemný večer s místními. Letos si tuto návštěvu zopakuju. Mí kolegové navštíví dalších šest míst,“ popisuje Zdeněk Lux.

Kromě Prahy tak sládky Davida Mathouchanha, Jana Špačka a Libora Vávru potkají třeba v Hradci Králové, či Pardubicích. Seznam vybraných podniků je k dispozici na webu www.pivo.cz.

Výroční Staropramen Granát 14,5

Je speciálním nefiltrovaným a nepasterizovaným polotmavým ležákem, kterého ve Staropramenu pro Den českého piva uvařili limitovanou várku 500 hektolitrů. „K jeho výrobě jsme použili tři druhy sladů a tři druhy chmele v čele s Žateckým poloraným červeňákem. Jeho receptura využívá pro Staropramen typické několikanásobné chmelení. Poté, co tento speciál uzraje v tancích, bude přímo stáčen do sudů. Bude tak vynechána jak fáze filtrace, tak fáze pasterizace. Pivo do hospod zavezeme až těsně před Dnem českého piva. Tím bude zajištěna jeho maximální čerstvost, což je z pohledu kvality piva velmi důležité,“ říká Zdeněk Lux, vrchní sládek pivovaru Staropramen. Každá hospoda pak dostane omezené množství piva. „Proto se nevyplatí váhat. Doporučuji si v hospodě raději rezervovat místo,“ upozorňuje sládek Lux.

Stupňovitostí 14,5 pivovar symbolicky připomíná letošní 145. výročí založení pivovaru.

Den českého piva

Tradici tohoto pivního svátku založil Český svaz pivovarů a sladoven v loňském roce s cílem posílit hrdost a vztah k českému národnímu nápoji. Zároveň chce pivovarský svaz vyzvat lidi k návštěvě hospod a restaurací na čepované pivo. Loni se do akce celkově zapojilo více než 800 hospod a restaurací a desítky pivovarů z celé České republiky.

Dnem českého piva pivovarníci vyhlásili 27. září, předvečer svátku nejvýznamnějšího českého patrona sv. Václava. Ten je totiž zároveň i patronem sládků a pivovarníků. Za ochránce pivařů prohlásil knížete Václava před téměř sedmi sty lety císař Karel IV., jenž se sám významně zasloužil o rozšíření pivovarnictví a chmelařství v českých zemích.

Pivovary Staropramen s. r. o. jsou druhým největším producentem piva v České republice. Spotřebitelům a zákazníkům nabízejí jedno z nejširších portfolií pivních značek. Společnost je také významným českým exportérem piva. V zahraničí nejoblíbenější značku z portfolia – Staropramen – mohou ochutnat spotřebitelé ve 38 zemích světa. Více informací najdete na www.pivovary-staropramen.cz.

Pivovary Staropramen s. r. o. jsou součástí skupiny Molson Coors Brewing Company, která patří mezi největší pivovarnické společnosti světa. Svou podnikatelskou činnost vyvíjí v Kanadě, USA, Střední Evropě, Velké Británii a dalších exportních trzích. Společnost disponuje pestrým portfoliem vlastních i partnerských značek, včetně „vlajkových lodí“ Coors Light, Molson Canadian, Staropramen a Carling. Více informací najdete na www.molsoncoors.com.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Robert Králíček byl položen dotaz

digitalizace

Ukažte mi někoho, komu se z politiků na první pokud podařila nějaká digitalizace. A proč se v tomto směru pořád tak pozadu? PS: Tímto dotazem nehájím Bartoše, jen mi přijde, že v tom není sám, že udělat něco pořádně vám politikům obecně dělá dost problém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Nejposlouchanější stanice Radiožurnál dál posiluje pozice na trhu

22:03 Český rozhlas: Nejposlouchanější stanice Radiožurnál dál posiluje pozice na trhu

Aktuální výsledky národního výzkumu poslechovosti rádií v České republice Radioprojekt za 2. a 3. kv…