• Lion Communications s.r.o. – divize Saatchi & Saatchi Prague a CORE 4: nejvíce Zlatých pecek!
• SCHOLZ & FRIENDS získali Zlatou pecku a šek na 250.000 korun.
• Kreativita ze Slovenska: Slovenské agentury si odnášejí skoro polovinu Prima Zlatých pecek!
• Nejlepší herec v reklamě: 12.000 hlasujících odměnilo Josefa Poláška, Kohák se letos neprobojoval do první pětky.
• Trojboj na Vltavě: Prima Zlatá pecka + Noc reklamožroutů + Benátská noc TV Prima!
• Známe TOP 5 nejlepších herců v reklamě za rok 2015!
Nejlepší reklamní tvůrci i zadavatelé se sešli na 21. ročníku soutěže kreativity v reklamě opět v klubu Lávka. Hosté si mohli letos užít nejen vtipné slovní ekvilibristiky „zlatého“ moderátora večera Jakuba Koháka, ale i nekonečného nočního proudu projekce nejlepších světových reklam v Noci reklamožroutů, které diváky pohlcovaly paralelně v kinosále do pozdních ranních hodin. Letošní galavečer Prima Zlaté pecky nebyl ale zdaleka jen o reklamě: stovky hostů se přišly také pobavit. Někteří zavítali i na nedaleko kotvící salonní loď Nepomuk, kde pořádala partnerská TV Prima Benátskou noc.
Prima Zlatá pecka ocenila opět ty nejkreativnější reklamy
Prima Zlatá pecka je jedinou soutěží kreativity v reklamě, jejíž porotu tvoří vždy špičkové osobnosti z uměleckých a odborných oborů, bez nichž se kreativita v reklamě neobejde: Letos například režisér a držitel českých lvů F.A.Brabec, skladatel a dirigent Varhan Orchestrovič Bauer, herec a režisér Jiří Mádl, producent a scénárista Ondřej Trojan, zvukař a držitel Českého lva Daniel Němec, akademický malíř a výtvarník Pavel Koutský, střihač Jiří Brožek, a fotograf a režisér Michal Pacina, ředitel STEM/MARK Jan Tuček, členové poroty multimédií Tomáš Jindříšek, Simona Kijonková, Tomáš Bursík, Jan Horák, Jasna Sýkorová, Monika Tomčíková a to vše s čestným předsedou světoznámým fotografem a několikanásobným držitelem ceny World Press Photo Antonínem Kratochvílem.
Nejen tradiční TV a rozhlasové formáty
Letošní soutěž zaznamenala nárůst přihlášených prací (168). Tradičně silnou kategorii tvořily TV a rozhlasové spoty a velký nárůst měla i internetová reklama. Pokles čtenosti tištěných médií kopíroval i pokles prací v kategorii tisková inzerce.
Product placement ležící, spící?
Odborná porota PP v čele s jejím předsedou Štěpánem Woldem (jednatel Media One) a členy Hanou Halvorsen-Banks (TV Branded Entertainment Fuse.CZ), Pavlou Bártovou (Head of Creative Sales Media Club/Prima ), Ivanem Krejčím (předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání), Vladimírem Pořízkem (provozní ředitel FTV Prima), a Josefem Vlčkem (vedoucí obchodního odd. České televize) poslala hlavní porotě do short listu 18 favoritů. V porovnání s minulým ročníkem se ale zdálo, že kreativní invence trošku přešlapovala na místě. Cenu Product Placement Award získal TRIAD Advertising za Dívku ve žlutém.
Nejlepší herec v reklamě: zajímavé výsledky přinesl i rozsáhlý výzkum Českého národního panelu
Neuvěřitelných 18 000 dotazníků vyplnili ti, kteří hlasovali pro svého „Nejlepšího herce v reklamě“. Vybírali ze tří set unikátních reklamních spotů a 88 herců a hereček, kteří v reklamách hráli. Reprezentativní výzkum ČNP, kterého se měsíčně účastnila tisícovka respondentů, tak může dát odpověď agenturám i klientům na velmi zajímavé otázky, např. jakou hodnotu má herec v reklamě, který je ten správný, anebo jaké očekávání má od něj cílová skupina.
Z rukou Jiřího Hromady, prezidenta Herecké asociace a loňského vítěze Jiřího Vyorálka převzal Josef Polášek ocenění za „Nejlepšího herce v reklamě“ v roce 2015.
TOP 5 nejoblíbenějších herců/hereček v reklamě najdete na: www.acra-mk.cz
Nejlepší televizní reklamou s celebritou roku 2015 je reklama Kofoly, v níž si právě Josef Polášek zahrál. Kampaň na marcipánovou vánoční edici běžela v televizi celkem bezmála 9 hodin. Souhrnná ceníková hodnota kampaně činila 22 milionů korun.
Letošní soutěže Prima Zlatá pecka se zúčastnilo 31 agentur a zadavatelů z ČR a ze Slovenska, kteří do kreativního klání přihlásili téměř 170 prací.
Vybraní finalisté v kategorii TV spotů budou mít opět možnost být prezentováni ve 40 zemích světa v openingovém show Noci reklamožroutů.
Mediální cenu společnosti Media Marketing Services na mediální vysílání v hodnotě 250.000 Kč získala agentura SCHOLZ & FRIENDS za rozhlasový spot Helppes - Superden Dogs For People.
Soutěž Prima Zlatá pecka se tradičně koná pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu.
AČRA MK / realizační tým Prima Zlatá pecka
TOP 5 ... Nejlepší herec v reklamě za rok 2015
Jméno herce |
Josef Polášek |
Ivan Trojan |
Tomáš Jeřábek |
Tomáš Měcháček |
Eliška Jansová |
Seznam vítězných exponátů "PRIMA ZLATÁ PECKA 2015" |
||||
Zlatá pecka |
kategorie |
přihlašovatel / agentura |
název exponátu |
zadavatel / klient |
1 |
TV spot |
Kaufland Česká republika v.o.s. |
Schöne Velikonoce |
Kaufland Česká republika |
2 |
TV spot |
JANDL, marketing a reklama, s.r.o. |
COOP Jednota - Kolesománia |
COOP Jednota Slovensko, spotrebné družstvo |
3 |
TV spot |
Lion Communications s.r.o. – divize Saatchi & Saatchi Prague |
Ve vašich službách – Ještěr |
T-Mobile Czech Republic, a.s. |
4 |
TV spot |
Lion Communications s.r.o. – divize Saatchi & Saatchi Prague |
Ve vašich službách – Pec nám spadla |
T-Mobile Czech Republic, a.s. |
5 |
Multimediální a internetová prezentace |
Core 4, spol. s r.o. |
Prinášame klasiku do moderného života |
Slovenská sporiteľňa a.s. |
6 |
Internetové reklamní formáty |
Core 4, spol. s r.o. |
Prinášame klasiku do moderného života |
Slovenská sporiteľňa a.s. |
7 |
Product placement |
Starcom Mediavest Group |
ShowRec Úplně nejvíc (branded content/PP Strongow) |
Heineken Group |
8 |
TV spot |
Národní galerie v Praze |
Homolka a Čapek |
Národní galerie v Praze |
9 |
Multimediální a internetová prezentace |
MADE BY VACULIK, s. r. o. |
Najčerstvejšie TESCO |
TESCO |
10 |
Tisková inzerce |
GUIDELINE s.r.o. |
Mlčení bolí! |
Asociace intervenčních center ČR |
11 |
TV spot |
VCCP s.r.o. |
Skříňky - kampaň |
SOS dětské vesničky |
12 |
Product placement |
Omnicom Media Group s.r.o., divize FUSE |
Ohýbací notebooky HP v pořadu Ohýbej léto |
Hewlett Packard Česká republika |
13 |
Jiné / direct mail |
SCHOLZ & FRIENDS s.r.o. |
Půjčka ProBydlení - sardinky |
Wüstenrot - stavební spořitelna a.s. |
14 |
Firemní prezentace |
Pink Productions s.r.o. |
Fotografie kolekce Solitaires pro katalog Preciosa Lighting |
Preciosa Lighting |
15 |
Tisková inzerce |
COMTECH Group, spol. s r.o. |
Skutečný dárek |
Člověk v tísni, o.p.s. |
16 |
Plakát |
LOOSERS s.r.o. |
2GIS - Víme přesně kam a jak v Praze |
2GIS CZ, s.r.o. |
17 |
TV spot |
Havas Worldwide Prague a.s. |
Petsuo |
Ekokom |
18 |
Plakát |
Respect APP s.r.o. |
Medik roka |
Svet zdravia |
19 |
Rozhlasový spot |
Istropolitana Advertising, s.r.o. |
Tennis day |
Peugeot Slovakia |
20 |
Multimediální a internetová prezentace |
DARK SIDE a.s. |
Věk se neříká |
Poradna pro občanství, občanská a lidská práva |
Seznam vítězů zvláštních mediálních cen "Prima Zlatá pecka 2015" |
|||||
Media Marketing Services Kč 250.000,- |
Rozhlasový spot |
SCHOLZ & FRIENDS s.r.o. |
Helppes - Superden Dogs For People |
Helppes - Centrum výcviku psů pro postižené, o.p.s. |
|
internetová a multimediální cena |
Internetové reklamní formáty |
THIS IS LOCCO s.r.o. |
Aliancia za Hovädzinu |
Street54 burger |
|
Product Placement Award |
Product placement |
TRIAD Advertising, s.r.o. |
Dívka ve žlutém |
Tchibo |
|
Nejlepší herec v reklamě |
|
TV spot |
Kofola - marcipánová |
Josef Polášek |
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva