Tato oprava je součástí nového konceptu ŘSD stanoveném v roce 2011, kdy se opravy dálnic provádějí v dlouhých celcích, jež šetří finance a celkový čas omezení pro řidiče. Ročně je takto opraveno 5% délky sítě, což v dlouhodobém měřítku představuje trvale udržitelný stav vozovek tak, aby již nedocházelo k havarijním stavům, ke kterým došlo na dálnicích D1 a D2 či na rychlostní komunikaci R7.
Oprava začne 1. 8. 2015 a bude prováděna ve čtyřech etapách při maximálním zajištění dvou jízdních pruhů v každém směru. Technicky i organizačně se jedná o velmi náročný proces skloubení kvalitní opravy povrchu s co nejmenším zásahem do plynulosti provozu a obslužnosti míst podél dálnice, ať již se jedná o nákupní či obytné zóny.
První etapa bude v režimu 2 + 2, kdy v obou směrech budou uzavřeny levé jízdní pruhy a práce budou probíhat ve středním dělícím pásu.
Jelikož se oprava týká povrchu dálnice D 2 v km -0,4 až 3,2 vpravo (směr Bratislava), kde je příměstská intenzita provozu velmi vysoká většinu dne, bude v místě MÚK 3 ve směru do Brna vedena jedním průběžným jízdním pruhem a druhý bude využit na plynulé odbočení a následně nájezd na D 2 z MÚK 3.
V místech, kde budou postupovat práce pokládky AB povrchu, bude provoz lokálně veden v režimu 1 + 1.
Od 22. 8. do 27. 8. 2015 bude z důvodu bezpečnosti a plynulosti provozu uzavřen nájezd z D 1 směr Praha – Brno–centrum a nájezd ve směru Ostrava – Brno-centrum. Objízdné trasy budou vyznačeny.
Ve druhé etapě bude doprava organizována v režimu 2 + 1 + 1 s převedením dopravy na protisměrný pás. Etapa potrvá od pátku 28. 8. 2015 do čtvrtka 17. 9. 2015 a po celou dobu bude zachována doprava na větvích MÚK 1 Brno–jih, MÚK u OC IKEA a MÚK 3 Brno-Chrlice.
Etapa IIIa obsahuje práce v obslužném kolektoru a vyžádá si uzavření jedné větve na MÚK 1 Brno-Jih a jedné větve na MÚK u OC IKEA. Řidiči při plánování cest budou muset počítat i s uzavřením příjezdu k ČSPHM OMV. V MÚK 3 Chrlice bude umožněno odbočení z pravého jízdního pásu, ale bude uzavřeno připojení směr Bratislava. Také bude na 2 × 2 dny uzavřen příjezd k OC IKEA z pravého kolektoru. Objízdná trasa v délce 4,4 km bude řádně značena a bude vedena otočením přes MÚK 3 Chrlice.
V navazující etapě IIIb (2. 10. až 15. 10. 2015) budou dokončeny práce na položení AB povrchu v prostoru MÚK 3 Chrlice a vyžádají si uzavření obou větví, přiléhajících k pravému pásu (směr Bratislava).
Čtvrtá etapa (16. 10. až 31. 10. 2015) bude vedena v režimech dopravy 2 + 1 a 2 + 2. Ve směru z Brna bude totiž doprava vedena jedním a to levým jízdním pruhem do km -0,1 a dále již povede dvěma pruhy. Opravné práce si vyžádají uzavření tří větví na MÚK 1 Brno-Jih. Jediná průjezdná zůstane rampa z D1 směr Bratislava. Objízdné trasy ostatních ramp budou vyznačeny.
Jak ukazuje přiložená grafika ve formě mapy v PDF, ŘSD zahájilo opravy na dálnici ve velmi vysokém tempu v řádech stamilionů korun ročně. Pouze za letošní a loňský rok bylo/bude opraveno 36 km na délce 48 km (x2 pásy) neodpovídajících betonových vozovkách mezi Brnem a Břeclaví. Směr Brno – Bratislava je po pouhých 2 letech opraven ve většině své délky. Grafika zároveň ukazuje plány pro další období.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva