„Přestože v letošním roce bylo naším hlavním cílem opět nastartovat v minulých letech pozastavenou přípravu dopravních staveb, podaří se nám ještě do konce roku zprovoznit tři úseky nových silnic, včetně další části R6 mezi Lubencem a Bošovem,“ konstatoval generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
R6 Lubenec – Bošov
Vybudování rychlostní silnice R6 výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy, ke zkrácení přepravní doby směrem k našim západním hranicím a umožní lepší spojení mezi ČR a SRN. Rychlostní komunikace R6 odvede tranzitní dopravu mimo zastavěná území obcí, čímž se podstatně zlepší životní podmínky jejich obyvatel, sníží se riziko nehod chodců a cyklistů, dojde k poklesu imisní zátěže v obytných zástavbách, sníží se míra hlukového zatížení v obytných zónách, zlepší se možnost využití stávající silnice I/6 pro místní dopravu a zlepší se celková dostupnost regionu, což zvýší jeho atraktivitu pro investory i občany.
Ve směru na Karlovy Vary se nachází v téměř celé délce úseku stoupací pruh.
Zprovoznění: 3. 11. 2015
Hlavní trasa:
Délka: 4120 m
Kategorie: R 25,5/100
Plocha vozovek: 99 580 m2
Počet stavebních objektů: 76
Cena: 1 497 982 348 Kč (bez DPH)
I/19 Žďár nad Sázavou – Mělkovice, přeložka
Pozitivní dopady nové trasy, napojující lokality průmyslových ploch mimo zastavěné území města přímo na silnici I/19 a silnici I/37 mimo zastavěné území obce, lze spatřovat především ve zvýšení bezpečnosti silniční dopravy, zlepšení dopravní obslužnosti a podpory rozvojových tendencí v dotčeném prostoru. Zároveň dojde k výraznému odlehčení zátěže stávající zástavby od průjezdu těžké nákladní dopravy.
Zprovoznění: 23. 11. 2015
Hlavní trasa:
Délka: 882 m
Kategorie: S 9,5/60
Plocha vozovek: 8247 m2
Počet stavebních objektů: 16
Cena: 51 402 000 Kč (bez DPH)
I/37 Chrudim obchvat, úsek Medlešice – silnice I/17
Zprovoznění: 16. 12. 2015
Hlavní trasa:
Vybudování přeložky silnice I/37 významně odlehčí městům Chrudim a Medlešice od tranzitní dopravy. Realizace stavby zajistí podstatné zlepšení životního prostředí v obcích. Sníží se tam ekvivalentní hladina hluku a emise výfukových plynů. Zároveň dojde ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu a omezí se možnost střetů automobilů s chodci.
Součástí stavby je také mostní estakáda přes údolí řeky Chrudimky.
Délka: 5850 m
Kategorie: S 11,5/100 a 11,5/80
Plocha vozovek: 61 660 m2
Počet stavebních objektů: 66
Cena: 1 270 320 075 Kč (bez DPH)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva