Ředitelství vodních cest: Návrh nového mostu přes plavební kanál v ulici Za Elektrárnou v Praze

31.08.2024 11:27 | Tisková zpráva

Ředitelství vodních cest ČR vybralo vítěze dvoufázové otevřené architektonické soutěže o návrh řešení komplexní úpravy stávajícího mostního objektu na místní komunikaci v ulici Za Elektrárnou v Praze přes plavební kanál Trója-Podbaba pro zajištění podjezdné výšky pod mostem pro proplouvání lodí zvýšenou na 7 m nad hladinou. Návrh ateliéru NEMEC & TALLER ARCHITEKTUR nejlépe naplnil očekávání odborné poroty, která jej vyhodnotila jako nejvhodnější odpověď na předložené zadání.

Ředitelství vodních cest: Návrh nového mostu přes plavební kanál v ulici Za Elektrárnou v Praze
Foto: Ředitelství vodních cest ČR
Popisek: Ředitelství vodních cest ČR

Architektonická soutěž o návrh byla uspořádána ve vzájemné spolupráci Ředitelství vodních cest ČR, Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy a vedení hlavního města Prahy s cílem dosáhnout důstojného architektonického a krajinářského řešení celého dotčeného území přemostění plavebního kanálu.

Nezávislou část odborné poroty tvořili experti z řad architektů z praxe v čele s vedoucím katedry ocelových a dřevěných konstrukcí Fakulty stavební ČVUT prof. Pavlem Ryjáčkem. Závislou část pak představovali zástupci ŘVC ČR, Ministerstva dopravy, hl. m. Prahy a městské části Praha 7. Jako odborní poradci poroty pak byli přizváni zástupci Povodí Vltavy, státní podnik, Státní plavební správy a Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.

„Výsledky první architektonické soutěže pořádané Ředitelstvím vodních cest ČR hodnotím úspěšně. Vítězný návrh se zajímavým architektonickým a urbanistickým ztvárněním dopravního řešení mostu ze Stromovky na Císařský ostrov, ke kterému dospěla porota složená ze zástupců různých kompetentních organizací a expertů, považuji za více než zdařilý,“ uvedl Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR, investorské organizace zajišťující rozvoj infrastruktury vodních cest. „Věřím, že se nyní podaří v navazujícím jednacím řízení s vítězným týmem dohodnout na podmínkách dopracování projektové dokumentace pro povolení záměru a nejpozději v roce 2028 zahájit výstavbu, aby se tato překážka pro plavbu vysokých lodí odstranila,“ dodal.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Green Deal je třeba když ne odmítnout, tak od základů, radikálně změnit.

Souhlasím s vámi, ale pak nechápu, proč jste kandidovali s někým, kdo GD hájí, jako je třeba Niedermayer? A ještě k tomu, co jste napsal. Je vůbec možné Green Deal FAKTICKY odmítnout? Protože já nemám dojem, že by ho většina politiků v EU chtěla radikálně změnit, ostatně, co proto udělala ODS - vaši...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Ústečtí celníci odhalili nelegální hernu

22:03 Celní správa: Ústečtí celníci odhalili nelegální hernu

Hernu provozovanou bez patřičného povolení a kartony nezdaněných cigaret odhalili nedávno celníci v …