„Ucelená síť čerpacích stanic a servisních center tohoto druhu na Labské vodní cestě chybí. Servisní centrum v Roudnici by mělo být prvním z řady, které Ředitelství vodních cest na Labi a dolní Vltavě plánuje postavit,“ říká Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR a upřesňuje: „Stavba bude umožňovat bezpečně a pohodlně tankovat pohonné hmoty, doplňovat nádrže pitnou vodou, odčerpávat z lodí odpadní a nádní vody k následné likvidaci, připojit se na elektrickou energii, odevzdávat tříděný odpad a nakupovat drobný spotřební materiál k provozu plavidel. Navazujeme tak na úspěšně fungující servisní centra Ředitelství vodních cest ČR v přístavech Hluboká nad Vltavou a Veselí nad Moravou.“
Servisní centrum bude rozděleno do dvou provozních celků – servisního stání a provozního zázemí. Servisní stání, které je tvořeno pevným molem a dalbami, je situováno přímo u vody. Slouží k přistávání plavidel a přímému čerpání pohonných hmot do lodních nádrží pomocí čerpacích pistolí. Není tak nutná složitá manipulace s kanystry, kdy hrozí riziko znečištění vodního toku. Na servisním stání bude také možné hadicemi přímo z plavidel odčerpat odpadní a nádní (znečištěné ropnými látkami) vody do nádrží umístěných pod pochozí plochou mola, odkud bude odčerpána do zázemí servisního centra. Běžné odpadní vody bude odvádět městská kanalizace, vody znečištěné ropnými látkami budou odváženy k ekologické likvidaci. Zároveň zde mohou lodě doplnit pitnou vodu. Vlastní molo bude uzpůsobeno tak, aby bezpečně odolalo průchodu velkých vod. Provozní zázemí servisního centra bude vybudováno na břehu za cyklostezkou, nad stávající opěrnou zdí, která bude sanována a zároveň v ní bude vybudováno přístupové schodiště. Nad úrovní ohroženou povodněmi tak bude postavena budova s prodejnou, skladovacími nádržemi, čerpacími stojany a stáčecím místem. Pokud bude chtít plavidlo čerpat pohonné hmoty, posádka si na hlavních ovládacích stojanech u provozní budovy navolí částku, druh paliva a vybere stojan a následně může z příslušné čerpací pistole umístěné na servisním stání na mole čerpat pohonné hmoty přímo do plavidla. V rámci technologického zázemí budou umístěny i kontejnery k odběru komunálního a tříděného odpadu.
„Stavba si vyžádá nutná omezení přímo v prostoru staveniště, ale i v blízkém okolí. Do konce dubna bude z důvodu bezpečnosti uzavřen provoz na cyklostezce vedoucí po břehu Labe. Stavba totiž zahrnuje i položení inženýrských sítí, které znamenají výkop přímo v místě cyklostezky. Provoz bude veden po značené objízdné trase přes ulici Sladkovského. Zvýšený bude i provoz stavební techniky, a to především v prvních dvou měsících výstavby. Od května bude již provoz tlumenější, ale i tak se obyvatelům města omlouváme za dočasné nepohodlí spojené se stavebním ruchem,“ říká Jindřich Tautrman, ředitel oblasti VHS společnosti STRABAG Rail, a.s., která stavbu realizuje.
Stavební náklady ve výši 88,31 mil. Kč bez DPH financuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva