Součástí projektu byla úprava železničního spodku a svršku v oblasti kolejových brzd a v kolejových rozvětveních, dále rekonstrukce kolejových brzd na směrových kolejích. Došlo rovněž k úpravám zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, rozvodů vzduchotechniky a místní kabelizace. Rekonstrukcí prošla i trafostanice, trakční vedení a osvětlení směrových kolejí. Stavbaři také instalovali nový systém elektrického ohřevu výhybek a doplnili systém dálkové diagnostiky.
„Česká Třebová tvoří důležitý železniční uzel na jedné z nejvytíženějších tratí v České republice: Praha – Kolín – Česká Třebová. Hlavním cílem rekonstrukce směrových kolejí bylo zvýšení propustnosti stanice a zajištění větší provozní spolehlivosti kolejiště a bezpečnosti provozu,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Výměnou stávajících pneumatických kolejových brzd za moderní hydraulické se snížily provozní i energetické náklady. Nové brzdy na 4. svazku jsou zárodkem modernizace celého spádoviště a umožňují začlenění do nového systému KOMPAS pro budoucí zabezpečení spádoviště.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Rekonstrukce 4. svazku směrových kolejí v žst. Česká Třebová činily 316 639 211 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 247 509 701 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva