Výstavba nového pracoviště řízení provozu byla v areálu na Balabence zahájena v dubnu roku 2014. Dokončení projektu s celkovými náklady 365 milionů Kč je naplánováno na duben letošního roku. Mezitím již v prostoru ohraničeném trojicí železničních tratí vznikla budova s pěti nadzemními podlažími, z nichž tři nejvyšší budou vyhrazena především pro dopravní dispečerské sály.
Dne 18. ledna 2016 byla stavba uvedena do zkušebního provozu. Toho se využije k prověření všech technologií v budově – elektrických rozvodů, vzduchotechniky, napájení sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, náhradních zdrojů energie a také výtahů. Prvního února se pak otevře tzv. cvičný sál, ve kterém se budou zaměstnanci CDP seznamovat s řízením svých oblastí.
K zahájení ostrého provozu dojde nejprve na 3. koridoru v úseku mezi Berounem a Rokycany, který by měl přejít pod dálkové řízení v průběhu března.
Termíny zahájení provozu na dalších úsecích:
Česká Třebová – Kolín (vyjma stanic Česká Třebová,Brandýs nad Orlicí a Pardubice) 31. července 2016
Olbramovice – Praha-Uhříněves 31. srpna 2016
Kolín – Kralupy n. Vlt. (vyjma stanic Prahy-Bubny a Kralupy nad Vltavou) 30. září 2016
Podle schváleného harmonogramu bude na konci letošního roku řídit provoz z Balabenky už 109 traťových dispečerů a 36 operátorů železniční dopravy, kteří se budou střídat v nepřetržitém pracovním režimu. V dalších letech se síť dálkově řízených úseků rozšíří na celkem 2 200 kilometrů, a to nejen na koridorových tratích, ale i vybraných regionálních drahách po celém území Čech.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva