Práce na vytvoření jejich nové formy přitom SŽDC zahájila již několik měsíců před vykolejením nákladního vlaku na konci července u Mariánských Lázní, které vyvolalo bouřlivé diskuze na dané téma.
„Novou podobu softwaru TTP připravujeme už delší čas ve spolupráci se Žilinskou univerzitou. Na posledním společném jednání, které se uskutečnilo začátkem září, jsme stanovili časový harmonogram dalšího postupu. Inovovaný software včetně nové, jednodušší vizuální podoby TTP bude k dispozici na přelomu letošního a příštího roku. V současné době je připraven zhruba z 85 %,“ uvádí generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Jak dodává, postupně se zkouší další verze tak, aby se nová forma TTP mohla od počátku příštího roku začít používat v ověřovacím provozu na vybraných tratích.
Data TTP budou pro dopravce k dispozici ve dvou obsahově identických formátech, tzn. stejně jako v současnosti ve formátu PDF a zároveň ve strojově čitelných datech ve formátu XML. Dopravce si bude moci sám vybrat, který formát chce používat. U formátu XML bude navíc zcela na rozhodnutí dopravce, zda si k němu vytvoří vlastní aplikaci pro potřeby strojvedoucích.
SŽDC zároveň nad rámec současně platné legislativy vydá až do doby rutinního zavedení nového formátu TTP dočasný pokyn generálního ředitele, kterým bude určeno, že veškeré změny TTP související s bezpečností provozu budou dnem účinnosti pokynu barevně zvýrazňovány. Nad rámec předpisu SŽDC D1 bude rozšířeno i zpravování strojvedoucích písemným rozkazem.
Jde o vstřícný krok SŽDC ve vztahu k dopravcům, který byl prezentován 17. 9. v Pardubicích na dalším setkání manažera drážní infrastruktury se zástupci strojvedoucích a dopravců. Setkal se s velmi pozitivní zpětnou vazbou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva