SŽDC: Instalace systému ETCS na hlavních tratích v Praze a okolí

05.11.2019 16:26 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) pokračuje v zavádění celoevropského zabezpečovacího systému ETCS na své síti.

SŽDC: Instalace systému ETCS na hlavních tratích v Praze a okolí
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Už za rok bude instalován v úseku z Českého Brodu do Prahy-Uhříněvsi. Slavnostní zahájení akce, která má za cíl zprovoznění moderního vlakového zabezpečovače na trati z Kralup nad Vltavou přes Prahu do Kolína, se uskutečnilo dnes v Praze.

Investiční akce SŽDC vychází z Národního implementačního plánu ETCS. Z důvodu dalších souběžných a podmiňujících staveb byla rozdělena na čtyři etapy:

  • Český Brod (včetně) – Praha-Uhříněves (včetně)
    Předpokládaný termín dokončení je listopad 2020.
  • Praha-Libeň (včetně) – Kralupy nad Vltavou (mimo)
    Předpokládaný termín dokončení je listopad 2022.
  • Český Brod (mimo) – Kolín (mimo)
    Předpokládaný termín dokončení je listopad 2023.
  • Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny (včetně)/Praha-Libeň (mimo)
    Termín dokončení bude stanoven s ohledem na stav přípravy a realizace souvisejících staveb Modernizace trati Praha-Bubny (včetně) – Praha-Výstaviště (včetně) a Modernizace a dostavba žst. Masarykovo nádraží.

V rámci první etapy bude vybaven systémem ETCS úrovně L2 úsek Český Brod (včetně) – Praha-Běchovice – Praha-Uhříněves (včetně). Jedná se konkrétně o stanice Český Brod, Úvaly, Praha-Běchovice, Praha-Malešice, Praha-Hostivař a Praha-Uhříněves.

Dojde k úpravám stávajících staničních i traťových zabezpečovacích zařízení, které zajistí přenos informací o volnosti úseků, stavu jízdních cest, přejezdů a dalších do radioblokových centrál RBC. V úseku z Českého Brodu do Prahy-Uhříněvsi se vybudují celkem dvě RBC.

Traťové a staniční koleje budou vybaveny nepřepínatelnými eurobalízami, které slouží k předávání informací mezi traťovou částí ETCS a palubními vysílačkami umístěnými na stanovišti strojvedoucího. V rámci první etapy půjde přibližně o 550 balíz.

Provedou se také úpravy v Centrálním dispečerském pracovišti Praha, kdy technologie ETCS bude integrována do jednotlivých obslužných pracovišť.

Zhotovitelem stavby s názvem ETCS Kralupy n. Vlt. – Praha – Kolín je společnost AŽD Praha. Projekt je v úseku Český Brod – uzel Praha spolufinancovaný EU z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Předpokládaná celková výše nákladů dosahuje 327 720 348 Kč bez DPH. Maximální míra podpory EU činí 136 247 915 Kč. Financování z národních zdrojů zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Proč jste si vybral za terč zrovna Feriho?

Já ho nehájím, dostal, co si zasloužil, ale ukažte mi stranu, která ve svých řadách neměla někoho, kdo byl čelil trestnímu stíhání nebo nebyl odsouzen? Je to přeci i případ ANO, kde dokonce v čele stál trestně stíhaný člověk a nikomu to nevadilo. Navážet se pak do jiných mi přijde z vaší strany dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

7:23 České dráhy: Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem …