SŽDC: Modernizace kolejí do Černošic i elektrizace trati do Hustopečí u Brna mohou začít

20.08.2019 11:49 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsala v tomto týdnu smlouvy se zhotoviteli dvou významných investičních akcí na své síti v celkové hodnotě bezmála 5 miliard korun. Optimalizací úseku mezi pražským Smíchovem a Černošicemi fakticky začne přestavba důležité příměstské trati z Prahy do Berouna. Na jižní Moravě pak projde modernizací a elektrizací perspektivní regionální železnice ze Šakvic do Hustopečí u Brna.

SŽDC: Modernizace kolejí do Černošic i elektrizace trati do Hustopečí u Brna mohou začít
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Optimalizace trati Praha Smíchov – Černošice

Prvně jmenovaná stavba představuje přestavbu téměř devítikilometrového úseku ležícího z velké části na území hlavního města. V rámci stavby se optimalizují provozní parametry na současně požadovanou úroveň, čímž dojde k zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy a zajištění spolehlivosti provozu. Dojde ke zvýšení rychlosti na 100 až 130 km/h pro běžné vlaky a na 120 až 140 km/h pro naklápěcí soupravy. Celý úsek bude mít po skončení prací nové trakční vedení.

Předmětem projektu je nejen kompletní rekonstrukce traťových úseků, ale také stanice Praha-Radotín. Zcela nová nástupiště získá zastávka Praha-Velká Chuchle, která bude přesunutá blíž k obytné zástavbě.  Všechna nástupiště budou přístupná pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, v Praze-Radotíně se proto vybudují výtahy. Přestavbou projde i odbočná trať do Prahy-Vršovic seřaďovacího nádraží, která bude rekonstruována po výjezd z Chuchelského tunelu.

Zhotovitelem stavby bude sdružení firem EUROVIA CS, STRABAG Rail, GJV Praha a Elektrizace železnic Praha. Předpokládané celkové investiční náklady dosahují výše 3,1 miliardy korun. Dokončení prací se předpokládá v září 2021.

Modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna

Velmi výraznou proměnu přinese modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna, která umožní zavést vlakové spojení z Hustopečí do centra moravské metropole bez nutnosti přestupu. Dnes je na této regionální dráze zavedena osobní doprava pouze v pracovní dny, vlaky mohou jezdit maximálně 60 km/h. Stejně rychle budou po skončení prací zajíždět elektrické soupravy do koncové stanice Hustopeče u Brna, v mezistaničním úseku zrychlí až na 85 km/h.

V Hustopečích se vybudují dvě nástupiště s délkou hrany 170 metrů. Cestujícím bude sloužit nový informační systém. Dále se zde nainstaluje staniční zabezpečení 3. kategorie, které se bude dálkově ovládat z CDP Přerov. Nezbytnými úpravami projde také kolejiště ve stanici Šakvice. Díky uvedeným úpravám se cestující dostanou vlakem z Hustopečí až do centra Brna za 35 minut.

Zhotovitelem stavby bude sdružení firem Subterra, OHL ŽS, FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a Elektrizace železnic Praha. Předpokládané celkové investiční náklady dosahují 1,6 miliardy korun. Dokončení prací se předpokládá v prosinci příštího roku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Výdaje na příspěvek na bydlení vzrostly loni na dvojnásobek

11:27 Český statistický úřad: Výdaje na příspěvek na bydlení vzrostly loni na dvojnásobek

V roce 2023 se v Česku na příspěvek na bydlení z dávek státní sociální podpory vyplatilo 17,9 miliar…