Největší událostí je bezesporu obnovení provozu na přeshraničním úseku z Aše do Selbu-Plößbergu. Zatímco nákladní vlaky zde přestaly jezdit před dvaceti lety, pravidelná přeprava osob se sem vrací po plných sedmi desetiletích. V letním období bude možné cestovat také mezi Vejprty a Cranzahlem. Osobní vlaky spojí po několikaleté pauze také dvojici železničních přechodů mezi Českem a Polskem. Cestující tak opět dojedou z Bohumína do Chalupek a z Českého Těšína do Cieszyna. K obnovení provozu dochází i ve vnitrostátní dopravě, a to na rekonstruované trati z Mělníka do Mšena. Na trati 024 se pak vrátí vlaky i na její koncový úsek mezi Mlýnickým Dvorem a Štíty.
S příchodem nového jízdního řádu se otevírají další nové zastávky, a to především díky rekonstrukcím příslušných traťových úseků. Na východočeské trati 031 se tak stane v Opatovicích nad Labem. Hned dvě nádraží budou mít nově v pražských Běchovicích, a to díky zastávce střed, která zkrátí docházkovou vzdálenost k vlaku pro velkou část jejich obyvatel. Pohodlnější přístup k obchodní zóně na okraji Českého Krumlova zase získají cestující, kteří vystoupí na nádraží v Domoradicích.
Sestavování jízdního řádu zajišťuje Správa železniční dopravní cesty jako provozovatel železniční dopravní cesty v České republice. V letošním roce nebude vydávat knižní jízdní řád, který sloužil především pro služební potřebu. Informace o vlakových spojích všech dopravců najdou cestující na internetových stránkách www.szdc.cz nebo na vývěskách v železničních stanicích a zastávkách.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva