Z celosvětového hlediska 90 % dat bylo vytvořeno za poslední dva roky. Aby v rámci konkurence společnosti obstály, musí se přizpůsobit a naučit se tyto informace správně a efektivně využívat. V současné době je celosvětově pravidelně analyzováno pouze 1 %. Co se týká zabezpečení dat, pak většina není vůbec chráněna.
„Informace a know-kow musí v dnešní době společnosti vnímat jako své aktivum, které určuje jejich hodnotu na trhu. V České republice zatím takto firmy nepřemýšlí a neuvědomují si, že ztráta citlivých dat může ovlivnit budoucnost jejich podnikání a konkurenceschopnost,“ říká Jakub Mahdal, ředitel společnosti Safetica Technologies.
Každá firma disponuje daty, která potřebuje pro své každodenní fungování. Speciální ochranu vyžadují především citlivé a pro společnost zásadní informace, které tvoří zhruba 20% všech jejích dat. Často jsou firmy chráněny před útokem z vnějšku, ale ne proti vnitřním hrozbám. Přitom příčinou úniku citlivých dat může být nedbalost nebo chyba zaměstnance, stejně tak i úmyslná krádež. „Trendem letošního roku jsou data jako taková. Vedle schopnosti jejich využití je důležitá i jejich bezpečnost. Při jejím nastavení je potřeba mít na mysli i lidský faktor, který může chybovat,“ komentuje Jakub Mahdal.
Úniky dat se nevyhýbají žádnému z odvětví. Nejčastěji se týkají finančních institucí (37 %), následuje maloobchod a restaurace (24 %). Zbývající procenta si rovným dílem rozdělily výroba, doprava a veřejné služby a informatika spolu profesionálními poskytovateli služeb. Informace, které se takto dostanou ven, jsou jak data o klientech, jejich kreditních kartách, ale i například plány či návrhy nových služeb či produktů. To samozřejmě snižuje kredibilitu dané firmy a její konkurenční výhodu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva