Sdružení českých spotřebitelů zpracovalo informace pro neslyšící a nevidomé

19.10.2016 11:21 | Zprávy

Již od roku 2012 zprostředkováváme zpřístupňování informací o spotřebitelské problematice osobám neslyšícím a nedoslýchavým a osobám nevidomým a slabozrakým.

Sdružení českých spotřebitelů zpracovalo informace pro neslyšící a nevidomé
Foto: Hans Štembera
Popisek: Lidé, ilustrační foto

V letošním roce jsme se zaměřili na zpracování tématu nekalých praktik podomních prodejců, druhým tématem je informace o institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, které funguje od loňského roku. Obě témata jsou převedená do znakového jazyka Neslyšících a jsou v nové grafické podobě přístupné v sekci Rady pro neslyšící. Se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých jsme připravili převod spotřebitelských informací pro Digitální knihovnu dokumentů.

Záměrem Sdružení českých spotřebitelů (SČS) je posilovat postavení spotřebitelů na trhu zlepšováním jejich informovanosti a znalostí s důrazem na zásadu jejich osobní odpovědnosti za své konání; specifická pozornost je věnována zvláště zranitelným spotřebitelům, kteří se hůře dokážou sami ochránit. Jednou ze skupin, na kterou se v rámci našich preventivně-osvětových kampaní řadu let zaměřujeme, jsou zdravotně postižení, kteří patří mezi výrazně citlivou a zvlášť zranitelnou skupinu spotřebitelů. Od roku 2012 zprostředkováváme zpřístupňování informací o spotřebitelské problematice osobám neslyšícím a nedoslýchavým a osobám nevidomým a slabozrakým. 

Pro neslyšící jsou spotřebitelské informace zpřístupněné ve formě videopřekladů ve znakovém jazyce. V roce 2016 jsme nechali videopřeklady přepracovat ve spolupráci se společností Deaf Friendly do nové grafické úpravy a zároveň pro ně vytvořily na stránkách SČS samostatnou sekci pod názvem Rady pro Neslyšící. Se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých jsme připravili převod spotřebitelských informací pro Digitální knihovnu dokumentů. Ta disponuje unikátním systémem pro zpřístupnění tištěných knih, časopisů a textů pro potřeby zrakově postižených (http://www.kdd.cz). Do digitální podoby byly v rámci projektu převedené dvě níže zmíněné publikace (zde). V letošním roce jsme se zaměřili na zpracování tématu nekalých praktik podomních prodejců, druhým tématem je informace o institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, které funguje od loňského roku. Obě témata – převedená do znakového jazyka i digitální podoby jsou k dispozici také v tištěné a elektronické podobě – publikace „Jak se bránit nekalým praktikám podomních prodejců“ zde a „Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů“ zde. Pevně věříme, že informace zprostředkované neslyšícím a nevidomým pomáhají naplňovat strategii Sdružení českých spotřebitelů vyjádřenou sloganem: „JEN POUČENÝ SPOTŘEBITEL SE MŮŽE ÚČINNĚ BRÁNIT“.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ivo Trešl byl položen dotaz

očkování

Vážený pane doktore, ráda bych využila možnosti se vás zde zeptat na jednu věc. Když se nechám očkovat proti černému kašli, znamená to, že ho nemůžu dostat nebo je to jak s vakcínou proti covidu? A ještě na jak dlouho mě případně očkování proti nákaze ochrání? A když už jsem nakousla téma covid, pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Pět nových pořadů, pět různých pohledů

20:16 Česká televize: Pět nových pořadů, pět různých pohledů

Od 13. ledna 2025 rozšíří Česká televize své publicistické portfolio o pět nových pořadů. Tři z nich…