Sdružení českých spotřebitelů zpracovalo informace pro neslyšící a nevidomé

19.10.2016 11:21 | Zprávy

Již od roku 2012 zprostředkováváme zpřístupňování informací o spotřebitelské problematice osobám neslyšícím a nedoslýchavým a osobám nevidomým a slabozrakým.

Sdružení českých spotřebitelů zpracovalo informace pro neslyšící a nevidomé
Foto: Hans Štembera
Popisek: Lidé, ilustrační foto

V letošním roce jsme se zaměřili na zpracování tématu nekalých praktik podomních prodejců, druhým tématem je informace o institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, které funguje od loňského roku. Obě témata jsou převedená do znakového jazyka Neslyšících a jsou v nové grafické podobě přístupné v sekci Rady pro neslyšící. Se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých jsme připravili převod spotřebitelských informací pro Digitální knihovnu dokumentů.

Záměrem Sdružení českých spotřebitelů (SČS) je posilovat postavení spotřebitelů na trhu zlepšováním jejich informovanosti a znalostí s důrazem na zásadu jejich osobní odpovědnosti za své konání; specifická pozornost je věnována zvláště zranitelným spotřebitelům, kteří se hůře dokážou sami ochránit. Jednou ze skupin, na kterou se v rámci našich preventivně-osvětových kampaní řadu let zaměřujeme, jsou zdravotně postižení, kteří patří mezi výrazně citlivou a zvlášť zranitelnou skupinu spotřebitelů. Od roku 2012 zprostředkováváme zpřístupňování informací o spotřebitelské problematice osobám neslyšícím a nedoslýchavým a osobám nevidomým a slabozrakým. 

Pro neslyšící jsou spotřebitelské informace zpřístupněné ve formě videopřekladů ve znakovém jazyce. V roce 2016 jsme nechali videopřeklady přepracovat ve spolupráci se společností Deaf Friendly do nové grafické úpravy a zároveň pro ně vytvořily na stránkách SČS samostatnou sekci pod názvem Rady pro Neslyšící. Se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých jsme připravili převod spotřebitelských informací pro Digitální knihovnu dokumentů. Ta disponuje unikátním systémem pro zpřístupnění tištěných knih, časopisů a textů pro potřeby zrakově postižených (http://www.kdd.cz). Do digitální podoby byly v rámci projektu převedené dvě níže zmíněné publikace (zde). V letošním roce jsme se zaměřili na zpracování tématu nekalých praktik podomních prodejců, druhým tématem je informace o institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, které funguje od loňského roku. Obě témata – převedená do znakového jazyka i digitální podoby jsou k dispozici také v tištěné a elektronické podobě – publikace „Jak se bránit nekalým praktikám podomních prodejců“ zde a „Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů“ zde. Pevně věříme, že informace zprostředkované neslyšícím a nevidomým pomáhají naplňovat strategii Sdružení českých spotřebitelů vyjádřenou sloganem: „JEN POUČENÝ SPOTŘEBITEL SE MŮŽE ÚČINNĚ BRÁNIT“.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo zdravotnictví: Novela zákona umožní studentům pracovat dříve v nemocnicích

19:15 Ministerstvo zdravotnictví: Novela zákona umožní studentům pracovat dříve v nemocnicích

Ministerstvo zdravotnictví navrhuje umožnit studentům vybraných zdravotnických oborů dřívější nástup…