V letošním roce jsme se zaměřili na zpracování tématu nekalých praktik podomních prodejců, druhým tématem je informace o institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, které funguje od loňského roku. Obě témata jsou převedená do znakového jazyka Neslyšících a jsou v nové grafické podobě přístupné v sekci Rady pro neslyšící. Se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých jsme připravili převod spotřebitelských informací pro Digitální knihovnu dokumentů.
Záměrem Sdružení českých spotřebitelů (SČS) je posilovat postavení spotřebitelů na trhu zlepšováním jejich informovanosti a znalostí s důrazem na zásadu jejich osobní odpovědnosti za své konání; specifická pozornost je věnována zvláště zranitelným spotřebitelům, kteří se hůře dokážou sami ochránit. Jednou ze skupin, na kterou se v rámci našich preventivně-osvětových kampaní řadu let zaměřujeme, jsou zdravotně postižení, kteří patří mezi výrazně citlivou a zvlášť zranitelnou skupinu spotřebitelů. Od roku 2012 zprostředkováváme zpřístupňování informací o spotřebitelské problematice osobám neslyšícím a nedoslýchavým a osobám nevidomým a slabozrakým.
Pro neslyšící jsou spotřebitelské informace zpřístupněné ve formě videopřekladů ve znakovém jazyce. V roce 2016 jsme nechali videopřeklady přepracovat ve spolupráci se společností Deaf Friendly do nové grafické úpravy a zároveň pro ně vytvořily na stránkách SČS samostatnou sekci pod názvem Rady pro Neslyšící. Se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých jsme připravili převod spotřebitelských informací pro Digitální knihovnu dokumentů. Ta disponuje unikátním systémem pro zpřístupnění tištěných knih, časopisů a textů pro potřeby zrakově postižených (http://www.kdd.cz). Do digitální podoby byly v rámci projektu převedené dvě níže zmíněné publikace (zde). V letošním roce jsme se zaměřili na zpracování tématu nekalých praktik podomních prodejců, druhým tématem je informace o institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, které funguje od loňského roku. Obě témata – převedená do znakového jazyka i digitální podoby jsou k dispozici také v tištěné a elektronické podobě – publikace „Jak se bránit nekalým praktikám podomních prodejců“ zde a „Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů“ zde. Pevně věříme, že informace zprostředkované neslyšícím a nevidomým pomáhají naplňovat strategii Sdružení českých spotřebitelů vyjádřenou sloganem: „JEN POUČENÝ SPOTŘEBITEL SE MŮŽE ÚČINNĚ BRÁNIT“.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV