Škoda Transportation: Do Ostravy zamíří nejmodernější škodovácké tramvaje

19.09.2018 16:22 | Zprávy

Společnost Škoda Transportation dnes na mezinárodním veletrhu Innotrans v Berlíně podepsala kontrakt s Dopravním podnikem Ostrava na dodávku až čtyřiceti nízkopodlažních velkokapacitních tramvají ForCity Smart. Do Ostravy tak zamíří flotila nejmodernějších škodováckých tramvají.

Škoda Transportation: Do Ostravy zamíří nejmodernější škodovácké tramvaje
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

„Po úspěších na německém, finském nebo tureckém trhu je pro naši firmu dobrá zpráva, že nejmodernější škodovácké tramvaje budou sloužit cestujícím na domácí půdě, v moravskoslezské metropoli Ostravě. Tyto tramvaje vychází z osvědčené typové rodiny tramvají ForCity Smart, které už jezdí v Helsinkách. Vozy stejného typu budeme dodávat také do tří německých měst: Mannheim, Ludwigshafen a Darmstadt, nebo do finského města Tampere. Do Ostravy tedy zamíří osvědčený a technicky propracovaný produkt,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation Petr Brzezina.

Vozidla vychází z typové řady tramvají ForCity Smart, ale budou samozřejmě uzpůsobeny podle ostravské specifikace. Dvoučlánkové velkokapacitní tramvaje budou 100% nízkopodlažní, vybavené USB porty a plně klimatizované, což výrazně přispěje ke komfortu cestujících. Maximální provozní rychlost bude 80 km/h, kterou budou moci tyto stroje plně využít například na nově plánovaných tratích v Ostravě. Dalšími přednostmi vozidel budou plně otočné podvozky a nízké nápravové tlaky, které jsou šetrné ke kolejovému svršku. Rychlý nástup a výstup cestujících umožní pět dvoukřídlých dveří. Tramvaje budou rovněž odpovídat nejnovějším evropským normám, včetně požadavků na nehořlavost použitých materiálů, na pevnost skříní vozidel či odolnost skříně vozidla proti nárazu.

„Jsme přesvědčeni, že plzeňská škodovka dodá do Ostravy moderní, komfortní a spolehlivé tramvaje, které potvrdí náš trend přinášet cestujícím ty nejmodernější technologie a služby. Po dodání všech vozidel z kontraktu bude mít Ostrava pravděpodobně nejmladší vozový park tramvají v republice“, uvedl při podpisu smlouvy generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.

Celková hodnota kontraktu, včetně opce, bude dosahovat 1,9 mld. korun. „Součástí smluvní ceny je kromě čtyřiceti tramvají také technická dokumentace, servisní přípravky a licence k softwaru. Vozidla budou vybavena nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a dalšími inovacemi. Ostravané se tak mohou těšit nejen na pohodlná, ale také velice spolehlivá a bezpečná vozidla,“ doplňuje Petr Brzezina.

Na projektu tramvají pro ostravský dopravní podnik se podílí celá skupina Škoda Transportation. Výroba nových vozidel bude probíhat na území České republiky. V Ostravě sídlí dceřiná společnost Škoda Vagonka, která zaměstnává zhruba pět set lidí. Navíc je na její výrobu navázána celá řada dalších významných dodavatelů v Moravskoslezském kraji. Škoda Vagonka v současnosti pracuje především na zahraničních projektech pro Německo nebo Slovensko. Své výrobní kapacity má Škodovka také v Plzni, Šumperku, nebo ve Finsku.

Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Skupina PPF investuje do řady odvětví od bankovnictví a finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, pojišťovnictví, nemovitosti až po zemědělství. PPF působí v Evropě, Rusku, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva dosahující více než 38 miliard eur (k 31. 12. 2017).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Přijde mi to nebo se teď Bartoše zastáváte?

To, že si premiér protiřečí není přeci nic nového. A jestli podle mě někdo nevnímá realitu, tak je to hlavně Fiala. Co vy na to? A ještě mám jeden aktuální dotaz, co nyní EU dělá, aby nás uchránila před další vlnou migrantů tentokrát se Sýrie, ale nejde jen o ní, ale obecně mi přijde, že opět po vol...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ číslo týden: 40

16:14 ČEZ číslo týden: 40

40 let uplyne od prvního zavezení paliva do 1. reaktorového bloku JE Dukovany.