Zajímavostí je, že moderní vozy ze Škody Transportation jsou vybavené výkonnými trakčními bateriemi pro jízdu na trasách bez trolejového vedení.
Zakázka pro Eskişehir patří k řadě úspěšných exportních dodávek tramvají, které z plzeňské firmy míří do řady zemí světa – od Německa, Itálii, přes Slovensko a Maďarsko až třeba právě po Turecko. Jako mnohde jinde, i případě tureckého města je součástí služeb zákazníkovi firemní škodovácký servis. „Jubilejní hranici 2 milionů kilometrů za pouhé dva roky provozu pokořily v Eskişehiru naše tramvaje v říjnu letošního roku, díky spolehlivé službě je s vozidly dopravní podnik velmi spokojen. V Eskişehiru zajišťuje garanční služby stálá servisní skupina našich specialistů, kteří spolupracují s kolegy z tamního dopravního podniku,“ sděluje service manager Škody Transportation Matěj Mottl.
ForCity Classic Eskişehir jsou 100% nízkopodlažní tramvaje, což umožňuje rychlý výstup a nástup cestujících a zaručuje i bezbariérový přístup. Vozidla mají neotočné podvozky pro rozchod 1000 mm. Mezi výhody vozů patří vysoká kapacita nebo vyvážené rozmístění nástupních dveří po celé délce vozidel. Pětičlánková jednosměrná tramvaj o délce 30 m pojme více než 270 cestujících.
Pro společnost Škoda Transportation je právě turecký trh velmi zajímavý. „V dalším tamním městě Konya plzeňské strojírny již od roku 2015 vozí cestující plně nízkopodlažní škodovácké tramvaje ForCity Classic,“ dodal ředitel Servisu Škody Transportation Radek Elhota. Škoda Transportation do Konye dodala šedesát moderních nízkopodlažních tramvají a také dvanáct tramvají s bateriovým pohonem.
„Náš vlastník Skupina PPF navíc minulý týden završila akvizici polovičního podílu v tureckém výrobci dopravních prostředků Temsa. V současnosti aktivně rozvíjíme výraznou synergii s touto naší sesterskou společností. Připravujeme komplexní obchodní a produktovou strategii naší vzájemné spolupráce na jednotlivých trzích. Je to příležitost pro další rozvoj našich moderních a ekologických produktů,“ doplňuje předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.
„I díky bateriovým tramvajím je jméno naší společnosti čím dál častěji pozitivně skloňováno mezi tureckými dopravními podniky, turecký trh kolejových vozidel je předmětem naší dlouhodobé soustavné obchodní činnosti,“ uvedl Radek Elhota. Projekt beztrolejové tramvaje, který připravilo město Konya na trati Alaaddin-Soud, získal i ocenění na mezinárodním fóru: například na soutěži projektů hromadné dopravy v rámci Summitu Mezinárodního sdružení dopravních podniků.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva