Správa železnic: Hlavní nádraží v Hradci Králové získá díky modernizaci víc nástupišť

11.07.2024 22:04 | Tisková zpráva

Správa železnic hledá zhotovitele rozsáhlé modernizace hlavního nádraží v Hradci Králové, samotné práce by měly začít ještě letos. Nejvýznamnější stanice v kraji získá nové nástupiště, všechna stávající projdou celkovou rekonstrukcí. Jejím výsledkem bude bezbariérový přístup k vlakům. Významným přínosem stavby bude také rozšíření silniční komunikace pod mostem na Gočárově třídě. Hotovo bude v roce 2030, předpokládané celkové náklady přesahují 12 miliard korun.

Správa železnic: Hlavní nádraží v Hradci Králové získá díky modernizaci víc nástupišť
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Projekt modernizace a zdvoukolejnění železnice mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se přesouvá do druhého jmenovaného města. V závěru letošního roku se na tamním hlavním nádraží rozběhne jeho celková modernizace. 

Stavbaři vybudují nové nástupiště, ta stávající čeká renovace. Obnovou projdou také oba podchody, navíc se prodlouží až k novému nástupišti. Přístup k vlakům zajistí kromě schodiště také eskalátory a výtahy.  

Ve stanici dojde ke kompletní rekonstrukci kolejiště, rychlost vlaků se zvýší až na 80 km/h. Ke zvýšení bezpečnosti provozu přispěje instalace jednotného evropského zabezpečovače ETCS. V přednádražním prostoru se počítá s výstavbou dvou cyklověží a parkoviště P+R.

Projekt zahrnuje rovněž stavební úpravy přilehlých silničních komunikací. Stěžejní částí stavby bude rozšíření podjezdu pod železničním mostem přes Gočárovu třídu. V nové podobě bude mít tři silniční pruhy a dva chodníky s cyklostezkami. Dále dojde ke zrušení přejezdů v ulici Na Důchodě, chodci budou místo toho využívat nový podchod.

Předpokládané celkové investiční náklady stavby Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 2. stavba, zdvoukolejnění Opatovice nad Labem – Hradec Králové, 1. etapa ŽST Hradec Králové hl. n. dosahují výše 12 233 943 696 korun. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Umělou inteligenci používá jen více než čtvrtina českých firem

16:14 Hospodářská komora: Umělou inteligenci používá jen více než čtvrtina českých firem

Téměř 70 procent českých firem zatím nepoužívá umělou inteligenci (AI) ve svém podnikání. Ale více n…