Projekt modernizace a zdvoukolejnění železnice mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se přesouvá do druhého jmenovaného města. V závěru letošního roku se na tamním hlavním nádraží rozběhne jeho celková modernizace.
Stavbaři vybudují nové nástupiště, ta stávající čeká renovace. Obnovou projdou také oba podchody, navíc se prodlouží až k novému nástupišti. Přístup k vlakům zajistí kromě schodiště také eskalátory a výtahy.
Ve stanici dojde ke kompletní rekonstrukci kolejiště, rychlost vlaků se zvýší až na 80 km/h. Ke zvýšení bezpečnosti provozu přispěje instalace jednotného evropského zabezpečovače ETCS. V přednádražním prostoru se počítá s výstavbou dvou cyklověží a parkoviště P+R.
Projekt zahrnuje rovněž stavební úpravy přilehlých silničních komunikací. Stěžejní částí stavby bude rozšíření podjezdu pod železničním mostem přes Gočárovu třídu. V nové podobě bude mít tři silniční pruhy a dva chodníky s cyklostezkami. Dále dojde ke zrušení přejezdů v ulici Na Důchodě, chodci budou místo toho využívat nový podchod.
Předpokládané celkové investiční náklady stavby Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 2. stavba, zdvoukolejnění Opatovice nad Labem – Hradec Králové, 1. etapa ŽST Hradec Králové hl. n. dosahují výše 12 233 943 696 korun. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva