Akce si vyžádá přerušení provozu vlaků, výluka začíná v neděli 18. dubna, skončí v polovině července a definitivně hotovo bude během září. Plánované náklady jsou 347,7 milionu Kč.
Součástí stavebních prací bude výměna železničního svršku, nově zde bude zřízena bezstyková kolej na betonových pražcích s pružným upevněním. V úsecích s menšími poloměry oblouků budou použity ocelové pražce „Y“. Projekt počítá také s opravou sedmi mostů a 16 propustků, opraví se celkem 20 železničních přejezdů a v zastávce Šluknov zastávka se upraví nástupiště pro zajištění bezbariérového přístupu.
Díky uvedeným úpravám se v úseku Rumburk – Šluknov zvýší maximální rychlost z dnešních 60 km/h až na 90 km/h, úsek Šluknov – Velký Šenov bude stavebně upraven na zvýšení rychlosti z dnešních 50 km/h až na 80 km/h. Ve druhém jmenovaném úseku budou nové rychlosti zavedeny až po změně řízení dopravy z režimu D3 na D1.
V rámci výluky se uskuteční další opravné práce na trati mezi Rumburkem a Dolní Poustevnou, konkrétně rekonstrukce nástupišť ve stanici Šluknov, rekonstrukce mostu ve Vilémově a modernizace dvou železničních přejezdů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva