Správa železnic: Na modernizovanou trať v Kladně se vrací vlaky

01.08.2024 22:03 | Tisková zpráva

Přestavba trati napříč největším městem Středočeského kraje pokročila. Správa železnic včera navečer obnovila provoz mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec, první vlaky vyjely na koleje dnes. Využívat budou prozatím jednu kolej, k zahájení dvoukolejného provozu dojde už za necelý měsíc. Stavba je součástí projektu modernizace trati Praha – letiště – Kladno.

Správa železnic: Na modernizovanou trať v Kladně se vrací vlaky
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Rekonstrukce traťového úseku z Kladna do Kladna-Ostrovce začala v listopadu 2022, v současné době je dokončena přibližně ze dvou třetin. Stavbaři provedli sanaci železničního spodku a svršku a vybudovali nové mostní objekty, které jsou stejně jako celá trať připraveny na položení druhé koleje. V polovině května byl také zprovozněn silniční podjezd v ulici Petra Bezruče, který nahradil dosavadní železniční přejezd. Ve stanici Kladno už jsou v provozu dvě nová nástupiště.

Další zlepšení čeká cestující od 20. srpna, kdy dojde k zahájení dvoukolejného provozu v celém modernizovaném úseku. Do konce prázdnin se pak zprovozní výtahy na obě nástupiště na zastávce Kladno město.

V rámci stavby pokračují práce na náhradě přejezdu ve Wolkerově ulici silničním podjezdem. V polovině příštího roku se dokončí nový podchod ve stanici Kladno, práce na nové nádražní budově a celém přednádraží včetně parkoviště P+R potrvají do konce roku 2026. Projekt zahrnuje také výstavbu trolejového vedení a napájecí stanice, jejich zprovoznění ale bude záviset na dokončení modernizace navazující úseků z Prahy-Veleslavína.

Hlavními přínosy stavby jsou zdvoukolejnění a elektrizace trati, zvýšení její propustnosti a také traťové rychlosti, vybudování nových nástupišť s bezbariérovým přístupem a v neposlední řadě propojení železniční a autobusové dopravy vytvořením přestupního terminálu na zastávce Kladno město.

Zhotoviteli prací jsou společnosti EUROVIA CZ, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 4 686 819 513 korun.

Realizace projektu je spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Paní poslankyně dotaz na vás zněl následovně. "Kdo ustanovil, že budou mít poslanci prázdniny."

Na to jste neodpověděla, jen jste se ze široka rozepsala. Mám možnost sledovat dění v poslanecké sněmovně v televizi. Ve vašem textu je toto:"což je proto, že jednání PS probíhá za přítomnosti členů Vlády". Vládu velmi často ale na jednání sněmovny nevídám. O mnohých poslancích nemluvě. Jste asi sku...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Povodí Odry: Protipovodňový efekt připravované vodní nádrže Nové Heřminovy je nezpochybnitelný

22:10 Povodí Odry: Protipovodňový efekt připravované vodní nádrže Nové Heřminovy je nezpochybnitelný

V současné době jsou již vybudována technická a přírodě blízká opatření v povodí horní Opavy. Zásadn…