Správa železnic: Na modernizovanou trať v Kladně se vrací vlaky

01.08.2024 22:03 | Tisková zpráva

Přestavba trati napříč největším městem Středočeského kraje pokročila. Správa železnic včera navečer obnovila provoz mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec, první vlaky vyjely na koleje dnes. Využívat budou prozatím jednu kolej, k zahájení dvoukolejného provozu dojde už za necelý měsíc. Stavba je součástí projektu modernizace trati Praha – letiště – Kladno.

Správa železnic: Na modernizovanou trať v Kladně se vrací vlaky
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Rekonstrukce traťového úseku z Kladna do Kladna-Ostrovce začala v listopadu 2022, v současné době je dokončena přibližně ze dvou třetin. Stavbaři provedli sanaci železničního spodku a svršku a vybudovali nové mostní objekty, které jsou stejně jako celá trať připraveny na položení druhé koleje. V polovině května byl také zprovozněn silniční podjezd v ulici Petra Bezruče, který nahradil dosavadní železniční přejezd. Ve stanici Kladno už jsou v provozu dvě nová nástupiště.

Další zlepšení čeká cestující od 20. srpna, kdy dojde k zahájení dvoukolejného provozu v celém modernizovaném úseku. Do konce prázdnin se pak zprovozní výtahy na obě nástupiště na zastávce Kladno město.

V rámci stavby pokračují práce na náhradě přejezdu ve Wolkerově ulici silničním podjezdem. V polovině příštího roku se dokončí nový podchod ve stanici Kladno, práce na nové nádražní budově a celém přednádraží včetně parkoviště P+R potrvají do konce roku 2026. Projekt zahrnuje také výstavbu trolejového vedení a napájecí stanice, jejich zprovoznění ale bude záviset na dokončení modernizace navazující úseků z Prahy-Veleslavína.

Hlavními přínosy stavby jsou zdvoukolejnění a elektrizace trati, zvýšení její propustnosti a také traťové rychlosti, vybudování nových nástupišť s bezbariérovým přístupem a v neposlední řadě propojení železniční a autobusové dopravy vytvořením přestupního terminálu na zastávce Kladno město.

Zhotoviteli prací jsou společnosti EUROVIA CZ, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 4 686 819 513 korun.

Realizace projektu je spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

U studentů roste zájem o práci v jaderné energetice, ČEZ podepsal rekordní počet stipendií

17:44 U studentů roste zájem o práci v jaderné energetice, ČEZ podepsal rekordní počet stipendií

Rekordních 67 stipendijních smluv uzavřeli v letošním semestru studenti vybraných středních a vysoký…