Rekonstrukce předmětného jednokolejného úseku o délce přibližně 1,4 kilometru začala předloni v srpnu. Stavbaři provedli kompletní obnovu trati, trakčního vedení a zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Snížení hlukové zátěže v okolní zástavbě přineslo vybudování přibližně 700 metrů protihlukových stěn. Traťová rychlost se po úplném dokončení stavby zvýší ze 30 na 50 km/h. Z pohledu nákladní dopravy je pak důležité umožnění průjezdu objemnějších a těžších vlaků.
Nejsledovanější součástí stavby byla rekonstrukce 265 metrů dlouhého mostu přes Labe. Ta spočívala ve výměně ocelové nosné konstrukce z roku 1916 za tvarově podobnou. Důležitým krokem k jejímu zprovoznění byla listopadová zatěžovací zkouška s využitím plně naložených výsypných vozů a vozíků se silničními panely. Nyní dělníci rozebírají původní mostní konstrukci, tyto práce potrvají do jara.
V posledním období se stavbaři zaměřili především na Děčínský tunel, který pochází z roku 1874 a má délku 395 metrů. Důvodem bylo zjištění nepředvídatelných změn v jeho podloží. Dno tunelu bylo třeba odtěžit a provést úpravy, které umožnily odvádění vody.
Zhotovitelem stavby je Společnost most Prostřední Žleb. Jejím správcem je STRABAG Rail, společníky DT Mostárna a STRABAG AG.
Celkové investiční náklady akce názvem Optimalizace traťového úseku Děčín východ – Děčín-Prostřední Žleb dosahují výše 1 343 895 546 Kč. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celková výše způsobilých nákladů projektu je 1 207 005 922 Kč. Míra podpory EU je 83,81 % ze způsobilých nákladů, maximálně výše dotace tedy činí 1 011 591 663 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva