Správa železnic: Na železniční most přes Labe se zítra vrátí nákladní vlaky

22.02.2023 18:47 | Tisková zpráva

První vlaky začnou zítra využívat zrekonstruovaný traťový úsek mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb, který hraje významnou roli v nákladní dopravě mezi Českem a Německem. K největším výzvám pro stavbaře patřila výměna více než stoleté ocelové konstrukce mostu přes Labe a kompletní sanace Děčínského tunelu.

Správa železnic: Na železniční most přes Labe se zítra vrátí nákladní vlaky
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Rekonstrukce předmětného jednokolejného úseku o délce přibližně 1,4 kilometru začala předloni v srpnu. Stavbaři provedli kompletní obnovu trati, trakčního vedení a zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Snížení hlukové zátěže v okolní zástavbě přineslo vybudování přibližně 700 metrů protihlukových stěn. Traťová rychlost se po úplném dokončení stavby zvýší ze 30 na 50 km/h. Z pohledu nákladní dopravy je pak důležité umožnění průjezdu objemnějších a těžších vlaků.

Nejsledovanější součástí stavby byla rekonstrukce 265 metrů dlouhého mostu přes Labe. Ta spočívala ve výměně ocelové nosné konstrukce z roku 1916 za tvarově podobnou. Důležitým krokem k jejímu zprovoznění byla listopadová zatěžovací zkouška s využitím plně naložených výsypných vozů a vozíků se silničními panely. Nyní dělníci rozebírají původní mostní konstrukci, tyto práce potrvají do jara.

V posledním období se stavbaři zaměřili především na Děčínský tunel, který pochází z roku 1874 a má délku 395 metrů. Důvodem bylo zjištění nepředvídatelných změn v jeho podloží. Dno tunelu bylo třeba odtěžit a provést úpravy, které umožnily odvádění vody.

Zhotovitelem stavby je Společnost most Prostřední Žleb. Jejím správcem je STRABAG Rail, společníky DT Mostárna a STRABAG AG.

Celkové investiční náklady akce názvem Optimalizace traťového úseku Děčín východ – Děčín-Prostřední Žleb dosahují výše 1 343 895 546 Kč. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celková výše způsobilých nákladů projektu je 1 207 005 922 Kč. Míra podpory EU je 83,81 % ze způsobilých nákladů, maximálně výše dotace tedy činí 1 011 591 663 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Krutílek byl položen dotaz

REFERENDUM-DEMAMGOGIE ?

PANE KRUTÍLKU, OBČAN ČR - DAŇ. POPLATNÍK ,MÁ PRÁVO A CHCE VĚDĚT,JAK SE NAKLÁDÁ S JEHO FINANCEMA .VY POLITICI MÁTE / KDO VÁM DAL POVĚŘENÍ TAJIT KAM JDOU FINANCE DAŇ.POPLATNÍKŮ.CO VÁS OPRAVŇUJE ZACHÁZET S FINANCEMA POPL..BEZ KONTROLY OBČANŮ? !(TV PRIMA ,22.1.2024,SPECIÁL....)

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa: Daň z nemovitých věcí 2025 - miliony poplatníků, příjmy obcí, předvyplnění a online podání

16:08 Finanční správa: Daň z nemovitých věcí 2025 - miliony poplatníků, příjmy obcí, předvyplnění a online podání

Každoročně se povinnost podat daňové přiznání k dani z nemovitých věcí dotýká statisíců občanů České…