„I přes různé osvětové, preventivní a bezpečnostní kampaně počty srážek automobilů na přejezdech, ale hlavně počty usmrcených osob klesají jen pomalu. Správa železnic proto využívá každé možnosti, jak na tuto skutečnost upozornit. Kdyby se nám díky této akci podařilo zachránit byť jediný život, bude to mít smysl,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
ILCAD (International Level Crossing Awareness Day) vznikl v roce 2009 z iniciativy Mezinárodní železniční unie UIC. Správa železnic chce svou účastí na této celosvětové bezpečnostní akci upozornit zejména profesionální řidiče, ale i další motoristickou veřejnost na správné chování na železničních přejezdech. Smyslem této kampaně je minimalizovat nehody s fatálními důsledky. Správa železnic se v rámci projektu, kterého se účastní již od roku 2010, tentokrát rozhodla zaměřit na profesionální řidiče autobusů a nákladních vozů.
Brzdná dráha nákladního vozidla o celkové hmotnosti 40 tun je při rychlosti 80 km/h na suché silnici zhruba 130 metrů, vlak který se na regionální trati pohybuje rychlostí 80 kilometrů za hodinu, bude brzdit přes 400 metrů. Rychlík jedoucí na koridoru rychlostí 160 kilometrů za hodinu po spuštění všech brdových systémů ujede až do úplného zastavení dalších 1600 metrů. Pokud se někdo rozhodne nerespektovat výstražné zařízení přejezdu a pokusí se projet těsně před přijíždějícím vlakem, nedává strojvedoucímu fakticky žádnou možnost zastavit před blížícím se nebezpečím a odvrátit tak srážku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva