Správa železnic: Nová varianta vedení VRT v Ústeckém kraji

29.07.2021 18:39 | Zprávy

Správa železnic na Pracovní skupině hejtmana Ústeckého kraje představila nový návrh vedení připravované vysokorychlostní železnice, která spojí Prahu s německými Drážďany. Aktuálně tak existují tři varianty, kudy by VRT mohla v budoucnu vést.

Správa železnic: Nová varianta vedení VRT v Ústeckém kraji
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Správa železnic ve snaze o nalezení definitivní trasy pro vysokorychlostní trať navrhla na jednání pracovní skupiny další variantu vedení nové železnice. Trasa reaguje na limity v území, které byly diskutované s účastníky pracovní skupiny. V té jsou kromě zástupců kraje zastoupeny také obce nebo Ministerstvo dopravy.

V současné době existují tři možné trasy budoucí VRT v regionu. Varianty pojmenované jako „Mrchový kopec“ a „Holý vrch“ byly navrženy a prověřeny v rámci studie proveditelnosti, kterou již dříve schválila Centrální komise Ministerstva dopravy.

Česká republika je zemí s hustým osídlením a řadou chráněných ploch. Ani nově navrhovaná varianta tak není zcela bez konfliktů v území. Vychází z již studií prověřené varianty „Holý vrch“. Vedena je na rozhraní obcí Židovice a Hrobce, následně překračuje Labe a obchází obec Chodouny z jihovýchodu tak, aby byla vzdálenější od obydlených oblastí. Na základě dohody v rámci pracovní skupiny bude v nejbližší době požádáno o aktualizaci Zásad územního rozvoje (ZÚR) Ústeckého kraje. V tomto zákonném procesu budou řádně a komplexně posouzeny všechny tři varianty, přičemž vyjádřit se k nim budou moci místní samosprávy, veřejnost a další dotčené orgány.

Na základě výsledku aktualizace ZÚR bude vybrána varianta, kterou bude možné umístit do území s ohledem na jeho limity. Všechny tři návrhy vedení VRT splňují požadavky projektu z pohledu ekonomiky, smysluplnosti i udržitelnosti.

Veškeré informace o připravovaných tratích i nadále zveřejňujeme na internetových stránkách Správy železnic v sekci VRT. Studie proveditelnosti a další materiály jsou k dispozici ke stažení ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

7:14 České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

Tento týden uplynulo 20 let od vytvoření posledního českého železničního rychlostního rekordu 237,04…