Dělníci dosud zdemolovali celou nosnou konstrukci stávajícího mostu a středový pilíř, krajní pilíře a opěry jsou ubourané po úroveň terénu. Na pracích se podílelo sedm demoličních strojů, dva nakladače a 10 nákladních automobilů, které odvezly 1 700 tun železobetonu a k tomu 1 000 tun dalšího materiálu.
Nyní bude pokračovat demolice stávajících opěr mimo těleso dálnice a odvoz a likvidace stavební sutě. Následně budou probíhat práce na nové spodní stavbě mostu. Současně se bude vyrábět nová oblouková ocelová konstrukce, takzvaný Langerův trám, o jednom poli s rozpětím 68 metrů. K jejímu uložení do nové polohy dojde v polovině října.
Správa železnic dále provede úpravy železničního svršku v délce 400 metrů, rekonstrukcí projdou i dva nedaleké propustky. Obnoví se rovněž železniční spodek a související kabelová vedení. To vše umožní zvýšit traťovou rychlost.
Výstavba nového mostu vyžaduje nepřetržitou výluku mezi Čelákovicemi a Brandýsem, která potrvá do 29. října. Od 14. do 17. října bude navíc přerušený provoz na celé trati z Čelákovic do Neratovic.
Stavební práce za 154 333 103 korun provádí společnost Eurovia CZ. Úplně hotovo bude příští rok v únoru.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva