Správa železnic: Přestavba zbývajících dvou nástupišť na brněnském hlavním nádraží skončila

26.11.2021 10:57 | Tisková zpráva

Brněnské hlavní nádraží má již přestavěná všechna nástupiště. Správa železnic dnes slavnostně ukončila opravu zbývajících dvou, kterými jsou 5. a 6. nástupiště. Nástupní hrany u všech čtyř kusých kolejí jsou nově v normové výšce 550 milimetrů, celkovou opravou prošly také konstrukce zastřešení.

Správa železnic: Přestavba zbývajících dvou nástupišť na brněnském hlavním nádraží skončila
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Stavební práce probíhaly od letošního května, jejich zhotovitelem byla společnost SEŽEV-REKO. Celkové náklady dosáhly výše 92 milionů korun. „Koleje u těchto dvou nástupišť nejsou na rozdíl od ostatních ve stanici v obloucích, proto jsme mohli zvýšit všechny čtyři nástupní hrany z 300 na normových 550 milimetrů. Cestující díky tomu mohou pohodlně nastupovat do vlaků,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Obnovou prošly nosné konstrukce obou přístřešků, u kterých došlo k náhradě plechové krytiny. Stávající povrchy z litého asfaltu byly odstraněny, plochy nástupišť nově tvoří betonová dlažba. Stavbaři dále provedli výměnu orientačního a informačního systému pro cestující a také osvětlení nástupišť. Ta jsou nyní vybavena novým mobiliářem a potřebnými prvky pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.

Správa železnic realizovala v jihomoravském regionu řadu dalších stavebních akcí. V průběhu celého letošního roku probíhala výstavba odbočky Rajhrad spojená s rekonstrukcí přilehlých mostů. Těsně před dokončením je elektrizace traťového úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic. Zahájeny už byly práce na třech stavbách mezi Brnem-Maloměřicemi a Blanskem, které si od 12. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, vyžádají roční přerušení provozu (viz přiložený leták).

Letos byly také dokončeny rekonstrukce výpravních budov ve stanicích Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, Ivanovice na Hané a Vyškov.

Náklady přes 350 milionů korun si vyžádá stále probíhající neplánovaná oprava traťového úseku z Břeclavi do Hodonína, který zasáhlo na konci června ničivé tornádo. Za zmínku stojí rovněž letošní opravy traťových úseků Nedvědice – Tišnov a Moravský Krumlov – Moravské Bránice. Druhá zmiňovaná akce bude pokračovat v příštím roce. Významná bude i oprava kolejí a výhybek ve stanici Strážnice.

V příštím roce začne elektrizace a zdvoukolejnění trati ze Střelic do Zastávky u Brna, které potrvají do konce roku 2023. Začít by měla také přestavba posledního úseku prvního koridoru z Lanžhota na státní hranici se Slovenskem. V plánu jsou navíc rekonstrukce železničních mostů v brněnské Šámalově ulici a poblíž zastávky Dolní Lhota.

V plánu na nadcházející rok jsou i rekonstrukce výpravních budov ve stanicích Sokolnice-Telnice, Šakvice, Střelice, Novosedly a Podivín. Vyšší zabezpečení, zpravidla v podobě doplnění závor, získá desítka přejezdů v celém regionu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vládní výbor pro strategické investice řešil rozvoj lidských zdrojů i stavbu vysokorychlostních tratí

10:17 Úřad vlády: Vládní výbor pro strategické investice řešil rozvoj lidských zdrojů i stavbu vysokorychlostních tratí

Ve čtvrtek 21. listopadu 2024 se ve Strakově akademii konalo již sedmé zasedání Vládního výboru pro …