Správa železnic: První fáze rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Teplice v Čechách

26.09.2022 10:06 | Tisková zpráva

Správa železnic slavnostně zahájila rekonstrukci památkově chráněné budovy teplického nádraží. První etapa, která skončí v prosinci příštího roku, zahrnuje kompletní obnovu střech včetně krovů, celé fasády a přilehlého nástupiště.

Správa železnic: První fáze rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Teplice v Čechách
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Akci zrealizuje společnost Chládek & Tintěra za 236,1 milionu korun. Stavba bude navržena ke spolufinancování z Nástroje pro oživení a odolnost (RRF) Evropské unie v rámci Národního plánu obnovy (NPO).

„Rekonstrukce historické budovy nádraží v Teplicích měla sice začít v tomto roce, ale ukázalo se, že na ni v rozpočtu nejsou peníze a nepočítal s nimi ani návrh rozpočtu předchozí vlády. I přesto jsem slíbil hledat způsob, jak stavbu ještě v letošním roce rozběhnout,“ říká ministr dopravy Martin Kupka a dodává: „Mám velkou radost, že se to podařilo a obnova tohoto nádherného objektu může začít.“

„Velmi si cením, že se nám podařilo projekt rekonstrukce budovy v Teplicích posunout do fáze realizace. Je to totiž poslední z velkých památkově chráněných objektů, který ještě neprošel obnovou,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

„Cílem stavby je vrátit budově její původní vzhled. Kromě několika tisíc metrů čtverečních fasády či střech obnovíme například 59 sloupů a 350 oken,“ doplňuje Petr Suchý, ředitel stavby z litoměřické společnosti Chládek & Tintěra.

Současná výpravní budova v lázeňském městě pod Krušnými horami pochází z roku 1858. Rozsáhlý objekt byl postaven v novorománském stylu, ve své době byl také sídlem soukromé Ústecko-teplické dráhy.

V první etapě dojde k obnově střech včetně krovů a celé fasády. Budou vyměněna také všechna okna a dveře. Součástí prací bude i rekonstrukce 1. nástupiště, které bude řešeno bezbariérově se zvednutím nástupní hrany. Renovací projde také historické zastřešení nástupiště a přilehlá kolej.

Nový vzhled budovy byl navržen po důkladném restaurátorském průzkumu a zohledňuje její památkovou ochranu. Objekt se očistí od nekvalitních dobových úprav a budou mu vráceny původní historické prvky. Navrženo je také obnovení historické barevnosti fasády kombinované s detaily v cihlové barvě, oplechování a kovové prvky budou tmavě šedé. Umělý šindel a plech na střeše nahradí šablony imitující dřívější břidlicovou krytinu.

Po dokončení první etapy rekonstrukce se nádražní budova stane reprezentativní a důstojnou součástí této městské lokality. Intenzivně pokračují také projektové práce na druhé etapě. Kromě kompletní rekonstrukce interiéru budovy bude zahrnovat například i vybudování nových parkovacích ploch nebo úprava trafostanice s instalací fotovoltaické elektrárny na její střeše.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

Poděkováni ODS

Začal jsem manuálně pracovat v létě roku 1967, kdy mi bylo 15.let. Dnes v roce 2024, listopad musím pracovat stále. Jsem docentem na vysoké škole.Pracuji tedy 57 let. Bohužel musím! Myslíte že je to správné? Důvod je udržení alespoň průměrné životní úrovně. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

13:21 Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

Vyjádření k bypassu digitalizace stavebního řízení