Stavbu s předpokládanými celkovými investičními náklady ve výši 1 138 717 343 Kč slavnostně zahájila Správa železnic. Kompletní renovací projde elektrifikovaný úsek o délce přibližně 1,4 kilometru, jeho součástí je kromě Děčínského tunelu také most přes řeku Labe. Vlaky se na zrekonstruovanou trať vrátí příští rok v listopadu, celá stavba bude dokončena v polovině roku 2023.
Významnou součástí stavby je rekonstrukce 265 metrů dlouhého mostu přes Labe. Jeho více než sto let starou ocelovou nosnou konstrukci nahradí nová, s podélnými a příčnými výztuhami a průběžným kolejovým ložem. Svým uspořádáním bude respektovat vzhled původní konstrukce, zároveň splní všechny současné normy a provozní požadavky železniční dopravy. Rychlost na mostu se zvýší ze současných 30 na 50 km/h.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva