Projekční činnost začne nejprve průzkumnými pracemi. Předmětem technického řešení budou také nezbytné přeložky inženýrských sítí. Stavba mostu by měla probíhat v letech 2026 až 2029, předpokládané celkové náklady dosahují 3,4 miliardy korun.
Most na pražské Výtoni zajišťuje už více než sto let důležité železniční spojení mezi hlavním a smíchovským nádražím. V budoucnu by měl hrát významnější roli také v příměstské dopravě, proto se počítá s jeho rozšířením na tři koleje. Současně se tu vybuduje nová vlaková zastávka na Výtoni, která umožní hladký přestup na tramvajové linky.
Plánovaná životnost nového mostu bude 100 let, jeho výstavba bude znamenat snížení nákladů na údržbu. Díky tříkolejnému řešení vzroste význam spojení mezi smíchovským a vršovickým nádražím, která propojí nová vlaková linka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva