Optimalizace traťového úseku přinese rychlejší a bezpečnější provoz na koridorové trati. Navzdory zpoždění modernizace navazujícího úseku na slovenském území, realizované tamním manažerem infrastruktury ŽSR, bude stavba u Lanžhota pokračovat podle plánu i v průběhu roku 2023.
Na dvoukolejné koridorové trati bude díky probíhající investici možné zvýšit rychlost z původních 120 na 160 km/h, zlepší se bezpečnost a plynulost provozu a sníží hlučnost a vibrace. Kvůli zachování jednokolejného provozu práce probíhají na etapy. V letošním roce se podařilo vybudovat kompletní 2. kolej. Modernizace úseku zahrnuje i zvýšení polohy kolejí nad terénem o 0,75 m, jednak kvůli napojení na budoucí hraniční most přes Moravu s vyšší polohou, jednak kvůli ochraně před pravidelnými záplavami v okolních lužních lesích.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva