Z uvedeného počtu se přitom 54 akcí v letošním roce zahájí, dalších 60 staveb bude pokračovat z roku 2020 a v drtivé většině případů se dokončí ještě letos. „Rok 2021 bude významným milníkem například pro pražské hlavní nádraží, kde na sebe plynule navážou dva velké projekty. Na jaře dovedeme do cíle rekonstrukci fasády Fantovy budovy a zároveň odstartujeme celkové oživení vnitřních prostor tohoto památkově chráněného objektu,“ popisuje Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic.
Větší či menší stavební akce se dotknou všech krajů
V jižních Čechách se manažer infrastruktury zaměří hned na čtrnáct objektů. Odstartuje velká rekonstrukce nádražních budov v Táboře, Písku nebo Veselí nad Lužnicí. S opravami se pak počítá v Čejeticích, Jarošově nad Nežárkou, Nové Vsi nad Lužnicí, Suchdole nad Lužnicí, Prachaticích, Balkově Lhotě a ve Vimperku. Pokračovat bude také rekonstrukce památkově chráněné nádražní budovy v Českých Budějovicích a opravy v Dačicích, Milevsku a Protivíně.
V sousedním Plzeňském kraji na jaře začne očekávaná rekonstrukce památkově chráněné nádražní budovy na hlavním nádraží tamní metropole, hotovo by mělo být za dva a půl roku. Významné úpravy čekají také budovy ve stanicích Plzeň-Jižní předměstí, Planá u Mariánských Lázní a Tachov. Pracovat se bude například i na objektech v Kdyni, Mladoticích, Přešticích, Blovicích, Horažďovicích, Horšovském Týnu, Kolinci, Nýrsku, Pačejově a Sušici.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva