Správa železnic: Výpravní budova plzeňského nádraží prochází výraznou proměnou

18.08.2021 16:49 | Zprávy

Správa železnic slavnostně zahájila rekonstrukci památkově chráněného objektu výpravní budovy na plzeňském hlavním nádraží. Vlastní stavební práce začaly v květnu a potrvají přibližně dva a půl roku. Realizuje je Společnost nádraží Plzeň, kterou tvoří Metrostav DIZ, OHL ŽS a AVERS. Za 667,9 milionu korun získá západočeská metropole moderní vstupní bránu do města.

Správa železnic: Výpravní budova plzeňského nádraží prochází výraznou proměnou
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Na plzeňském hlavním nádraží proběhla v minulých letech modernizace nástupišť a dalších částí stanice, celková rekonstrukce památkově chráněné výpravní budovy z roku 1908 na tyto již realizované stavební práce navazuje. Vedle opravy střechy a obvodového pláště objektu doznají zásadní proměny i interiéry. „Zcela se přestaví horní hala, která bude sloužit jako otevřený čekárenský prostor v podobě obchodní pasáže s komerčními jednotkami po obou stranách. Snadnější překonání výškového rozdílu mezi hlavní a horní halou zajistí eskalátory a výtahy,“ popisuje změny generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Samozřejmostí bude přestavba veřejných WC a bezbariérový přístup na ně. Hlavní hala bude mít nové komplexní osvětlení a kamery s přímým dohledem. Součástí orientačního a informačního systému budou hlasové majáčky pro nevidomé a indukční smyčky pro sluchově postižené. Celý objekt dostane novou střechu a fasádu, vše s důrazem na jeho památkovou ochranu. Důležitou součástí rekonstrukce pak bude výměna všech vnitřních rozvodů a také oken a dveří, což zajistí nižší energetickou náročnost budovy. Nové bude i administrativně- provozní zázemí složek Správy železnic a dopravců včetně úprav ve vyšších patrech.

V současné době jsou již stavební práce v plném proudu, pracuje se například na hlavním schodišti spojujícím přízemí s horní halou, proměnou procházejí infocentrum, mezinárodní pokladny, nájemní prostory po obou stranách hlavního schodiště a výměníková stanice. Do konce letošního roku bude probíhat restaurátorský průzkum a začne výstavba nových konstrukcí ve vybouraných prostorech. Hlavní objem stavebních prací začne v lednu příštího roku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

Kdo stanovuje, kolik se bude platit za jednoho migranta?

A to bude každá země platit stejně? Protože co si budeme nalhávat, co je pro nás půl milionu, není to samé, co to je třeba pro Němce. A to je už definitivní, že se bude za nepřijetí platit? Nedá se s tím ještě něco udělat? A kdo bude určovat, kolik a jaké migranty máme přijmout?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DownMall se vrací do Arkád! Bikový závod s jedinečnou šancí získat podíl v Arkádách

11:01 DownMall se vrací do Arkád! Bikový závod s jedinečnou šancí získat podíl v Arkádách

Unikátní bikový závod je zpět v Arkádách Pankrác a i letos bude výjimečný. Poprvé startuje přímo v m…