V již třetím výběrovém řízení činila nejvyšší přípustná cena 543,9 milionu korun bez DPH. Vítěz tendru nabídl zhotovení požadovaných prací za 543,6 milionu korun. Realizace začne letos v létě, skončit by měla do října 2024.
Původní ocelová konstrukce z roku 1889 je již v nevyhovujícím stavu a limituje nasazení některých typů vozidel na celé trati Tábor – Písek. Dnes je na mostě významně omezena rychlost a jeho nosnost prakticky vylučuje provoz nákladních vlaků. Provedený statický výpočet a ověřovací statické a dynamické zkoušky potvrdily, že konstrukce železničního mostu má nedostatky dané rokem výstavby a jejich úprava podle dnes platných norem není konstrukčně možná. Nahrazena proto bude zcela novým mostem.
Pro nové řešení mostu byla navržena železobetonová oblouková nosná konstrukce. S rozpětím oblouku 156 metrů a se vzepětím 34,7 metru se nový most po svém dokončení zařadí mezi největší oblouková mostní díla v České republice. Celková délka mostu přitom dosáhne 316,3 metru.
V těsném sousedství stávajícího přemostění bude nejprve postaven nový, železobetonový most, na který se poté převede doprava. Původní konstrukce bude po celou dobu výstavby zachovaná pro provoz. Tím dojde ke snížení potřebných výluk na trati na nezbytné minimum.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva