Podvodů v platebním styku přibývá. Zatímco v roce 2021 ČNB nezaznamenala žádnou stížnost, v uplynulých šesti měsících se na ni obrátily stovky lidí, které se podvodníci snažili okrást o peníze prostřednictvím nevyžádaných telefonátů, e-mailů nebo dalšími způsoby. ČNB proto připravila nové vzdělávací webové stránky a video, jejichž prostřednictvím vyzývá veřejnost k obezřetnosti a radí, jak se podvodníkům účinně bránit.
„Digitalizace finančních služeb přináší klientům bank nejen výhody, jako například zjednodušení a zrychlení převodu peněz, ale i rizika. Měli by proto být obezřetnější než dřív a mít povědomí o novodobých tricích podvodníků. S tím, jak se finanční služby zrychlují a zjednodušují, se totiž zkracuje čas, za který můžou lidé v případě podvodu přijít nenávratně o své peníze,“ uvedl viceguvernér ČNB Jan Frait. Na tiskové konferenci ČNB k tomuto tématu doplnil, že k podvodům často dochází právě za nevědomé, ale v tu chvíli dobrovolné spolupráce podvedených osob. Je proto zapotřebí, aby měly dostatek informací o stále častěji se vyskytujících podvodech a naučily se jim bránit.
Podvodníci používají sofistikované metody i promyšlené manipulativní techniky, reagují na aktuální dění a zneužívají obavy klientů ze ztráty peněz. Proto se obětí podvodu stávají i počítačově gramotní a vzdělaní lidé. ČNB před podvodnými praktikami opakovaně varuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva