I díky většinou přívětivému terénu je Středočeský kraj skutečným cyklistickým rájem, nezřídka jsou cyklostezky napojeny i na hustou síť železnic a nádraží. Cesta vlakem do mikroregionu a následný výlet na kole se tedy přímo nabízejí. Kraj se navíc snaží každý rok cyklistickou mapu rozšířit o další úseky.
Kromě toho, infrastrukturu nevyužívají jen cyklisté, ale i vyznavači koloběhu. „Naší strategií je investovat především do rozvoje dálkových páteřních cyklotras, které se napojují do dalších krajů. Dalšími prioritami je budování páteřních regionálních tras a cyklotrasy do propojovacích bodů na hranici Prahy. Mix průběžného dobudovávání stezek, jejich dostupnost z množství železničních stanic a řada přírodních i architektonických krás, dělá z našeho kraje skutečně atraktivní region,“ podotýká Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy.Středočeský kraj, jako investor, plánuje v tomto roce zahájit řadu projektů rozšiřující cyklistickou infrastrukturu. V rámci dálkové páteřní cyklotrasy Labská 2, vedené v koridoru řeky Labe, bude zahájena realizace staveb 2 úseků vedených po pravém břehu Labe od Kostelce nad Labem v celkové délce cca 10 km. Realizací staveb projektů Kostelec nad Labem – Kozly a Kozly – Tuhaň vznikne nejen nové propojení dálkové mezinárodní cyklotrasy, ale též tato stavba poskytne cyklistickou infrastrukturu pro místní obyvatele, kteří se přepravují mezi obcemi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva